|
کدخبر: 225853

رشد قابل توجه میزان تولید توسط «کگل»

شرکت معدنی ‌و صنعتی گل‌گهر که از سال ۱۳۸۲ تا به امروز، با نماد معاملاتی «کگل» در بورس اوراق بهادار تهران فعالیت داشته، به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین شرکت های معدنی در صنعت ایران و همچنین بازار سرمایه شناخته می شود.

شرکت معدنی ‌و صنعتی گل‌گهر سیرجان که با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان، در اوایل دهه ۸۰ کار خود را در بورس تهران آغاز کرد، در حال حاضر با ارزش بازار بیش از ۲۳۶هزار میلیارد تومان در بازار اول بورس معامله می‌شود.

دامنه فعالیت این غول معدنی بسیار گسترده است، به‌نحوی که در حوزه‌هایی مانند؛ اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی از جمله سنگ‌آهن و تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده، کنسانتره، گندله، فولاد و انواع محصولات فولادی و... به فعالیت مستمر می‌پردازد و یکی از وزنه‌های مهم صنعتی و معدنی در کشور و حتی منطقه به‌شمار می‌رود.

رشد ۱۵۰درصدی سود خالص، در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰

این شرکت که در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۱هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده در مقایسه با مدت مشابه در سال۹۹، رشدی بیش از ۱۵۰درصدی را به ثبت رسانده، به گونه‌ای که سود خالص شناسایی شده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در نیمه ابتدایی سال۹۹ حدود چهار هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

با در نظر داشتن نرخ تورم و همچنین افزایش قیمت محصولات مختلف در طول یکسال اخیر، باز هم می‌توان گل‌گهر را به عنوان یکی از مجموعه‌های صنعتی موفق در زمینه سودسازی به حساب آورد.

رشد تولید در شش ماه

با نگاهی به آمار و ارقام میزان تولید شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان تا پایان مهرماه سال جاری می توان دریافت که این مجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی را در مقایسه با رقبا به ثبت رسانده است.

این شرکت از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۴۰۰، بیش از ۱۶.۵میلیون تن انواع گندله و کنسانتره سنگ‌آهن تولید کرده که میزان تولیدات شرکت نسبت به هفت ماهه اول سال ۹۹، با رشدی در محدوده ۰.۵ درصدی مواجه شده است.

در نگاه اول اینطور به‌نظر می‌رسد که نرخ رشد تولید محصولات گل‌گهر  چندان چشمگیر نبوده اما با در نظر گرفتن سهم بیش از ۳۰درصدی این مجموعه در تولید و تامین کنسانتره سنگ‌آهن، می‌توان اهمیت رشد تولید محصولات در چنین مجموعه معظمی را دریافت.

جهش درآمدی، در نیمه نخست سال جاری

طبق اطلاعات سامانه کدال منتشر کرده میزان فروش محصولات مجموعه معدنی گل‌گهر سیرجان در نیمه اول سال جاری بیش از ۲۳هزار و ۸۰۰میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال۹۹ رشدی نزدیک به ۱۳۰درصد را نشان می‌دهد که حاکی از ثبت رکورد جدیدی در زمینه فروش محصولات معدنی است.

همانطور که گفته شد میزان فروش محصولات این شرکت در نیمه نخست سال۱۴۰۰، حدود ۱۳۰ درصد رشد کرده به نحوی که میزان فروش این شرکت در سال۹۹ اندکی بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

ارسال نظر