|
کدخبر: 221047

درآمد فروش فولاد هرمزگان ۱۱۳ درصد رشد کرد

درآمد حاصل از فروش شرکت فولاد هرمزگان جنوب از ابتدای سال جاری تا انتهای آبان ماه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱۳درصدی همراه است. عطاالله معروفخانی، مدیر عامل فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه موفق به فروش ۹۶۰ هزار و ۶۳۹ تن از محصولات خود در بازار داخل کشور شده که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۴درصد افزایش داشته است.

صنعت و معدن درآمد فروش فولاد هرمزگان ۱۱۳ درصد رشد کرد

به گفته وی، بیشترین درآمدی که در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به دست آمده از محصول «اسلب» با ۲۴ هزار و ۳۵ میلیارد ریال بوده است . مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: این شرکت در هفت ماهه سال جاری  ۷۴  هزار و ۵۳۶ تن تختال به بازار داخل و خارج از کشور عرضه و سهم عمده‌ای در تامین نیاز کارخانه‌های پایین‌دستی خود ایفا کرد.

عطاالله معروفخانی همچنین از رشد ۲درصدی صادرات فولاد هرمزگان  نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی خبر داد.

وی از تحقق رکوردهای تازه با وجود محدودیت برق خبر داد و تصریح کرد: پس از خاموشی‌های مکرر برق در تابستان، در مهرماه شاهد رکورد ماهانه تولید تختال به میزان ۱۴۶ هزار و ۱۰۶ تن بودیم که حکایت از انگیزه  پرسنل در صورت حمایت‌ها و رفع موانع دارد .

مدیرعامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: این شرکت توانست در فصل بهار نیز ۲۲درصد تولید خود را نسبت به سال قبل افزایش دهد و تولید ۳۸۹  هزار و  ۴۶۸تن تختال را ثبت کند که بیشترین مقدار تولید در فصل بهار از ابتدای تاسیس کارخانه است.

به گفته وی، همچنین در واحد احیای مستقیم فولاد هرمزگان موفق شد پس از رکورد تولید در اردیبهشت ماه، مجموعا  ۴۶۷ هزار و ۵۸۵ تن آهن‌اسفنجی در فصل بهار تولید کند که شاهد رشد ۱۶درصدی در این بخش بودیم .

معروفخانی با اشاره به اینکه عملکرد هفت ماهه شرکت به میزان ۹۵درصد تحقق یافت، افزود: پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند کنونی و جبران کاهش تولید ماه‌های گذشته که در اثر موانع پیش‌بینی‌نشده به وجود آمد، طی ۵ ماه آینده  صد درصد هدف مشخص شده در تولید تختال سالانه را محقق کنیم.

به گفته وی، حیات شرکت‌ها به توسعه آنها بستگی دارد. از این رو توسعه و ارتقای کیفی، کمی و نوآورانه ظرفیت‌ها، تکنولوژی‌ها، فرآیندها و محصولات جزو اهداف و ماموریت‌های مهم شرکت قرار گرفته است تا بتوانیم جایگاه فولاد هرمزگان را در صنعت فولاد کشور ارتقا دهیم.

 جبران تولید شرکت تا پایان زمستان امسال

مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه با شروع فصل گرما و قطعی‌های مکرر برق، تولید این شرکت مانند سایر شرکت‌های فولادی کاهش یافت، گفت:  با توجه به شرایط پیش آمده، با برنامه‌ریزی دقیق و تصمیمات مدیریتی، تعمیرات سالانه واحدهای تولیدی فولادسازی و آهک‌سازی را از بهمن ماه به مرداد منتقل کردیم و با صرف ۶۸.۷۷۶ نفر ساعت، تعداد ۳۸.۷۶۳ فعالیت مربوط به PM‌ها و درخواست کارها با موفقیت انجام شد تا بتوانیم در فصل زمستان با حداکثر توان به تولید ادامه دهیم و بخشی از کاهش تولید را تا پایان سال جبران کنیم.

وی افزود: تعمیرات یاد شده  با برگزاری ۱۱۱۰ نفر ساعت آموزش ایمنی بدو ورود پیمانکاران و نظارت شبانه‌روزی و پوشش فعالیت‌های تعمیرات انجام شد.

معروفخانی تصریح کرد: در فولاد هرمزگان با توجه به کاهش مصرف آهن‌اسفنجی در فولادسازی توانستیم تا حد امکان این ریسک را به فرصت تبدیل کرده و به تولید و ذخیره‌سازی آهن‌اسفنجی اقدام کنیم تا بعد از رفع محدودیت برق نیاز کمتری به خرید آهن‌اسفنجی پیدا کرده که خود به میزان ۱۲۹ میلیارد تومان ارزش‌افزوده برای شرکت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه محصول کنونی فولاد هرمزگان  بهترین و باکیفیت‌ترین تختال کشور است، خاطرنشان کرد: تحویل به موقع این محصول  موجب رشد تولید صنایع وابسته و حمایت از صنایع پایین‌دستی شده است .

 فولاد هرمزگان سهامدار ۵۱درصدی شرکت ستاره سیمین هرمز

مدیر عامل فولاد هرمزگان افزود: این شرکت به عنوان یکی از شرکای بزرگ طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده است و  با خرید ۳۰درصد دیگر از سهام این شرکت، با بیش از ۵۱درصد سهامدار اصلی این شرکت تازه‌تاسیس شده که با راه‌اندازی آن استان هرمزگان به یکی از قطب‌های اصلی و محوری تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد و اشتغال‌زایی چند هزار نفری را به همراه دارد.

وی پروژه افزایش ظرفیت زیر سقف فولادسازی از ۵/ ۱ به ۲ میلیون تن و پروژه زیرساخت‌های موردنیاز افزایش ظرفیت تا سقف ۲ میلیون تن را از جمله پروژه‌های مهم دیگر فولاد هرمزگان برشمرد. معروفخانی نصب و راه‌اندازی ترانسفورماتورهای طرح توسعه پست برق، احداث مدول سوم احیای مستقیم، احداث کارخانه جدید تولید گازهای صنعتی و افزایش تعداد سیلوهای ذخیره آهن‌اسفنجی را چهار طرح توسعه مهم دیگر فولاد هرمزگان  اعلام کرد و افزود: مطالعات مهندسی این  چهار پروژه پایان یافته و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند. فولاد هرمزگان جنوب از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه موفق به فروش ۹۶۰.۶۳۹تن از محصولات خود در بازار داخل کشور شد.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان سال ۱۴۰۰ میزان درآمد عملیاتی از فروش محصولات طی دوره یک ‎ماهه را برابر با مبلغ ۲۴.۰۳۵ میلیارد ریال گزارش کرده و مجموع درآمد‌های شناسایی شده از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه این شرکت فولادی به مقدار ۱۴۱.۷۶۳ میلیارد ریال بوده است.میزان سرمایه ثبت شده این شرکت فولادی ۲۵هزار میلیارد ریال اعلام شده، همچنین درآمد‌های ثبت شده فولاد تنها در بازار داخلی کسب شده است.

ارسال نظر