|
کدخبر: 219804

امکانات این وانت شما را دیوانه می‌کند! + عکس و فیلم

تولید خودروی کاملاً جدید ریویان R1T آرام‌آرام افزایش یافته و تا اواخر اکتبر تعداد ۱۸۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

صنعت و معدن

اولین نمونه‌های این محصول الکتریکی برای تست و بررسی در اختیار خبرنگاران خودرویی قرار داده شده است. ما در اینجا می‌توانیم اولین تست و بررسی مستقل ریویان R1T توسط تیم ادموندز را تماشا کنیم و سؤال کلیدی این است: آیا ریویان R1T واقعاً به اندازه‌ای که قول داده خودروی خوبی است؟!

اول بیایید کار را با آمار و ارقام شروع کنیم. این خودرو در تست‌ها شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتری را ثبت کرده که اندکی بیشتر از شعاع حرکتی ۵۰۵ کیلومتری اعلامی توسط EPA بوده و با شعاع حرکتی تسلا مدل Y لانگ رنج چهار چرخ محرک برابر می‌باشد. مصرف انرژی این خودرو نیز بالاترین میزان اندازه‌گیری شده روی یک خودرو تاکنون بوده و حدود ۲۹۸ وات‌ساعت در هر کیلومتر بوده است. البته نباید از چنین رقمی با توجه به نوع و کاربری خودرو متعجب شد.

این وانت علیرغم وزن ۳۲۴۳ کیلوگرمی خود که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از وانت‌های لایت دیوتی سنتی است عملکرد بسیار خوبی را در بخش پرفورمنس و شتاب به نمایش می‌گذارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ریویان R1T در حدود ۳.۵ ثانیه (در حالت اسپورت و با استفاده از لاستیک‌های چهارفصل) ثبت شده که کمی کندتر از شتاب ۳ ثانیه‌ای اعلامی توسط ریویان است. مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۱.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت طی شده است. این خودرو هم در مسافت ۳۵.۷ متری توانسته سرعت خود را از ۹۶ کیلومتر در ساعت به صفر برساند.

وانت-ریوین۵۴

ریویان R1T همچنین در تست اسکید پد نیز شتاب جانبی ۰.۸۷ را ثبت کرده است. در کل باید گفت این وانت حس سنگین‌وزنی نداشته و البته چابکی خود و تجربه سواری بسیار مثبتی را به رخ کشیده است. اگرچه کیفیت سواری R1T برای یک وانت خوب است اما نمی‌تواند با خودرویی همچون رم ۱۵۰۰ رقابت کند. همچنین نکته قابل‌توجه درباره این وانت الکتریکی صدای جاده اضافی در کابین بوده است.

کیفیت کلی کابین نیز بسیار خوب است. ادموندز می‌گوید تنها برخی مشکلات در برخی تریم های کابین و پد شارژ بی‌سیم برای گوشی وجود داشته است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز باید بهبود یابد. به خاطر اینکه وانت ریویان پهنای زیادی ندارد، شاید نشستن سه فرد بزرگ‌سال در عقب کابین خیلی خوب نباشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها