|
کدخبر: 219157

تامین ماشین آلات صنایع کارخانجات بلوچ توسط ایدرو

رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از بخش‌های مختلف کارخانجات گسترش صنایع بلوچ بازدید کردند.

صنعت و معدن تامین ماشین آلات صنایع کارخانجات بلوچ توسط ایدرو

رئیس هیات‌عامل ایدرو در حاشیه بازدید با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلف نوسازی در شرکت بافت بلوچ در دست اجراست، گفت: پروژه ریسندگی که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال تولید است و طبق برنامه‌ریزی به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید آن هستیم. 

احداث واحد ریسندگی در دست اجرا

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: عملیات زیرساختی واحد بافندگی نیز در حال انجام بوده و پیمانکار آن مشخص شده است. 

به‌گفته رئیس هیات‌عامل ایدرو با وجود تحریم‌ها به‌روزترین ماشین‌آلات بافندگی جهان برای کارخانجات صنایع بلوچ از سوی ایدرو تامین شده و امیدواریم تا پایان سال فرآیند تامین نهایی شود.

صالحی‌نیا گفت: بخش بافندگی و تکمیل رنگ با برآورد ۱۰ میلیون یورو و ۵۶۰ میلیارد ریال برای احداث واحد ریسندگی با ظرفیت سالانه ۱۸ میلیون متر پارچه در دست اجراست.

رئیس هیات‌عامل ایدرو افزود: در بخش رنگرزی نیز با ظرفیت پایینی در حال فعالیت است که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امیدواریم بتوانیم بخش رنگرزی را با ظرفیت و ارزش‌افزوده بیشتری فعال کنیم.

جلسه کارگروه توسعه حمل‌ونقل ریلی

کارگروه توسعه حمل‌ونقل ریلی با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای هیات‌عامل ایدرو و ایمیدرو و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن چگونگی تحقق ظرفیت تولید داخل صنایع ریلی ر ا بررسی کرد.

صالحی‌نیا در این جلسه با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه درباره اولویت‌بخشی به حمل‌ونقل ریلی و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی مسافر و بار، گفت: دستیابی به اهدافی مانند کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش آلودگی زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت و با توجه به عدم‌تکافوی تعداد لکوموتیو موجود برای پاسخگویی به حجم تقاضای بار و مسافر فعلی در بخش‌های داخلی، بین‌المللی و ترانزیتی و نیاز فوری کشور به لکوموتیو جدید، نیازمند تعامل و برنامه‌ریزی دقیق براساس اولویت‌های این بخش است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین منابع مالی اولویت مهم برنامه توسعه لکوموتیو است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر باید نحوه تامین منابع مالی، نوع منابع مالی و نحوه تاثیرگذاری و تزریق منابع کاملا شفاف‌سازی شود. 

کمبود لکوموتیو

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به کمبود لکوموتیو در بخش مسافربری و به‌ویژه باربری گفت: به همین منظور، شرکت راه‌آهن به‌دنبال تامین ۱۰۰۰ دستگاه لکوموتیو طی حداکثر ۳ سال (۱۵۰ دستگاه از تولیدکنندگان داخلی و ۸۵۰ دستگاه به‌صورت واردات) از طریق بخش غیردولتی و یا راسا با استفاده از منابع داخلی یا منابع بودجه عمومی است. 

کارگروه مشترک توسعه حمل‌ونقل ریلی با هدف هماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در راستای تکمیل ظرفیت ساخت داخل صنایع ریلی تشکیل شده است.

دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.

بر این اساس با توجه به تاثیرگذاری درج آگهی‌های غیرواقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گران‌فروشی، سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند.

بر این اساس، امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب‌وکاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودرو آگهی‌شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشرشده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و نرخ آگهی‌های خودرو این قابلیت‌ها خواهند بود که باید توسط سکوهای درج آگهی خودرو اجرایی شوند.

در این ابلاغیه تاکید شده که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صنعت، معدن و تجارت) ضمن پیگیری اجرای الزامات یادشده توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین‌شده، عملکرد سکوها را ارزیابی کند و به‌طور مداوم گزارش دهد. همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) نحوه عملکرد سکوها درباره مفاد این ابلاغیه را در رتبه‌بندی کسب‌وکار الکترونیکی لحاظ خواهد کرد.

بدیهی است در صورت تخلف از الزامات یادشده برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

منبع: ایدرو نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها