|
کدخبر: 218256

پیشنهاد استخدامی ویژه برای فرزندان کشاورزان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: همه ما همراه کشاورزان هستیم و معتقدم در شرایط فعلی باید خسارت کشاورزان به‌ شکل بلاعوض جبران شود.

صنعت و معدن پیشنهاد استخدامی ویژه برای فرزندان کشاورزان

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: قبل از هر چیز خودم و شما را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم چرا که مومنان با تقوای الهی و نیکی به دیگران در دنیا و آخرت به سعادت می رسند.

وی افزود: کشاورزان ما راه درآمدی دیگری ندارند و برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی نشده است. کشاورزان بالاترین مقام را نزد خدا دارند و همه مردم اصفهان از اینکه آب نباشد یا کم باشد نگرانند زیرا با نبود آب، نمی‌توان کشاورزی کرد.

امام‌ جمعه اصفهان تصریح کرد: کمک بلاعوض، پرداخت خسارت، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون در نظر گرفتن سهم دولت و اولویت استخدام فرزندان کشاورزان ازجمله راهکارهایی است که می‌توان اجرایی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان  و امام‌جمعه اصفهان گفت: من همراه کشاورزان هستم، آنها راهپیمایی کردند که دولتمردان مشکلشان را متوجه شوند.ما معتقدیم برخی حرف‌ها از کشاورزان نیست و نباید حرف‌های بی‌پایه‌ای که صحت ندارد به نام کشاورزان تمام شود.

طباطبایی نژاد افزود: وعده‌هایی که راجع به آب اصفهان داده می‌شود همچون انتقال آب از بهشت‌آباد  ۱۰ سال و انتقال آب از خلیج‌فارس۲۰ طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید جلوی حق‌خواهی و سهم خواهی اضافه آب را بگیرد، مجموع مصرف آب آشامیدنی اصفهان، ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است که ۲ مترمکعب بر ثانیه آن برای یزد می‌رود، این مقدار آب انتقالی در ثانیه کف رودخانه ما را تر نمی‌کند.

امام جمعه اصفهان به کاهش بارش‌ها اشاره کرد و گفت:  آب ذخیره پشت سد زاینده‌رود باید یک هزار و ۴۰۰ میلیون مترمکعب باشد اما نیست.

وی ادامه داد: ۵۸ شهر و۳۳۵ روستا با آب زاینده‌رود و از طریق تصفیه‌خانه بابا شیخ علی هم به شرق و هم غرب تغذیه می‌شوند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: شهرهای  کوهپایه،هرند، نیک‌آباد،محمدآباد،حسن‌آباد تا رامشه درگذشته از آب چاه استفاده می‌کردند اما جزو همان شهرهای استفاده‌کننده از زاینده‌رود هستند.

طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز تاسیس شورای فرهنگ عمومی، هویت یک کشور را به فرهنگ آن دانست و افزود: آخرین تیر دشمن به یک کشور از طریق هویت و فرهنگ آن است.

وی با اشاره به برخی پوشش‌های نامتعارف و استفاده از  نشانه‌های غربی در لباس‌ها، افزود: فرهنگ به طور تدریجی از ما گرفته می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی – رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان به ارائه گزارشی از کمیسیون فرهنگی مجلس پرداخت و گفت: ما در این دوره سفرهای خود را به همراه اعضای کمیسیون از مشهد آغاز کرده و قصد داریم به استانها سفر و مسائل فرهنگی آنها را واکاوی کنیم.

وی با اشاره به سفر  اخیر خود به اصفهان به شرح مشکلات فرهنگی نقاط محروم اصفهان،بازدید از سالن اجلاس،نشست با فعالان فرهنگی و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقت جوانان نباید بیهوده در فضای مجازی گرفته شود، گفت: صرف بسنده  کردن به اینترنت به‌عنوان یک ابزار ارتباطی، به خودسازی جوانان منتهی نمی‌شود، جوانان ما باید موعظه و کلام الهی را بشنوند و بهترین آن را در زندگی به‌ کار ببندند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر