|
کدخبر: 217879

تجلی با حمایت بزرگان بورس عرضه می شود

پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (نماد «تجلی») از طریق عرضه عمومی سهام از روز سه‌شنبه ۲ آذر از طریق سامانه معاملات فرابورس ایران آغاز می‌شود.

پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (نماد «تجلی») از طریق عرضه عمومی سهام از روز سه‌شنبه ۲ آذر از طریق سامانه معاملات فرابورس ایران آغاز می‌شود. «تجلی»، اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه است و سهام آن با پشتوانه نمادهای بزرگ و بنیادی بازار بورس همچون «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» در سبد خریداران خواهد نشست.

در پذیره‌نویسی عمومی «تجلی»، ۱۵ درصد از سهام این شرکت از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، با قیمت هر سهم هزار ریال، برای عموم مردم عرضه خواهد شد.

یک شرکت پروژه‌محور ارزشمند

درحال حاضر شرکت شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، پروژه‌های زنجیره فولاد از معدن تا نورد، شامل گندله‌سازی، تولید آهن اسفنجی و فولادسازی را در دست احداث دارد و از پروژه‌های آتی آن می‌توان به ساخت اسکله بندر عباس و اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.

دکتر امیرحسین نادری مدیرعامل «ومعادن» در مورد عرضه عمومی سهام تجلی و هدف از ورود این شرکت به بازار سهام گفت: شکل‌گیری اولین شرکت سهامی عام پروژه در کشور، یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از افتخارات هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است. ایجاد و عرضه سهام این شرکت در بورس، گام مهمی در مسیر توسعه صنعت کشور از طریق جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه، شریک کردن مردم در پروژه‌های پربازده معدنی و هدایت نقدینگی به مسیر تولید است.

عرضه عمومی سهام با اتکاء به توان بزرگان

۵۱ درصد از سهام تجلی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (نماد «ومعادن»)، ۱۷ درصد آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (نماد «کگل») و ۱۷ درصد آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی چاردملو (نماد «کچاد») است.

«ومعادن» بزرگترین هلدینگ تخصصی بازار سرمایه در حوزه معدن و صنایع معدنی و یکی از پنج شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری بورس است و دو شرکت گل گهر و چادرملو نیز غول‌های سنگ آهنی کشور هستند که در میان بزرگ‌ترین بازیگران زنجیره فولاد ایران قرار دارند. با اتکاء به توان و آینده درخشان این شرکت‌ها و پروژه‌های ارزشمند و پربازده «تجلی» است که این عرضه عمومی سهام صورت می‌گیرد.

بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در بدو پذیرش در بازار سرمایه، افتخار دیگری را نیز به نام خود ثبت کرد. این شرکت پیش از این و با افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی، بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس را به نام خود ثبت کرد. با این افزایش سرمایه، سرمایه «تجلی» از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

هدایت نقدینگی به سمت تولید

دکتر امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مورد مأموریت اصلی «تجلی» می‌گوید: رسالت اصلی «تجلی» هدایت سیل عظیم نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید است. این روند علاوه بر حل مسئله تامین مالی پروژه‌ها و توسعه صنعت کشور، موجب مشارکت مستقیم سهامداران در اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی شده و سودآوری قابل قبولی را برای سهامداران به همراه خواهد داشت.

با عرضه عمومی سهام «تجلی» هم اجرای پروژه‌های بزرگ معدنی و صنعتی خصوصاً در زنجیره فولاد شدت خواهد گرفت و گام مهمی در راستای توسعه پایدار کشور و ایجاد مشاغل جدید برداشته خواهد شد و هم فضا برای سرمایه‌گذاری مولد سهامداران و مشارکت آن‌ها در خلق ثروت جدید برای آحاد جامعه مهیا خواهد شد.

ارسال نظر