|
کدخبر: 217791 شاپور پشابادی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

چالش های بزرگ فولادسازان

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس در کنفرانس پلنکس ۲۰۲۱ مهمترین فرصت ها و چالش های صنعت فولاد را تشریح کرد.

صنعت و معدن چالش های بزرگ فولادسازان

سعید بزرگی، مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس اظهار داشت: دارایی را بدون عقلانیت و قانون نمی توان به سرمایه تبدیل کرد. سخنان دکتر صباغ نشان می دهد که خوشبختانه شاهد نوعی تغییر نگاه در وزارتخانه هستیم. به نظر می رسد که در حال خروج از وضعیت بخشی نگری هستیم.

وی افزود: صنعت فولاد با فرصت ها و چالش های بسیاری مواجه است. دسترسی به اب های بین المللی، بازار بالقوه و بالفعل در کشور و منطقه، وجود منابع معدنی، منابع سرشار انرژی، مزیت قیمتی و وجود گاز طبیعی، رقابتی بودن نسبی قیمت، اثربخشی صنعت فولاد در رشد از جمله مزایای این صنعت است. البته در دسترس بودن منابع انرژی ای مثل گاز جز مزایای سابق بود و اکنون به خطر افتاده است.

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس افزود: شرکت های خصوصی پر تعداد به هر طریق ممکن موفق شوند کالا را علی رغم تحریم ها صادر کنند. دوران فرار مغزها تمام شده و در حال حاضر کارگر دزدیده می شود. مراقب این سرمایه بدون جایگزین باشیم.

بزرگی گفت: عدم توجه ویژه به مدیریت اکتشاف مواد معدنی، سرمایه گذاری دولتی از جمله تهدیدهاست. با قدرت ریسک پذیری پایین و افراد کوتوله نمی توان مدیریت کرد. چالش دیگر نبود ثبات در سیاستگذاری است. بعضی شرکت ها در مناطق نامناسب تاسیس شده اند. دولت باید به جد امایش سرزمینی انجام دهد. وقتی به کارخانه دارای ظرفیت اندک مجوز داده می شود باید منتطر نتایج منفی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بالا بودن سهم سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات وارداتی، وابستگی در حوزه های کلیدی، عدم رشد موردنیاز در تپلید داتش فنی روز، بهره وری پایین از جمله تهدیدها و چالش های پیش روست. یقین بدانید که در آینده باید پاسخگوی رفتارهای نادرست خود در قبال محیط زیست باشیم. طبیعت را جدی بگیریم. شرکت ملی فولاد نقشی جدی در این زمینه دارد.

وی گفت: به چه دلیل در کشور ما قراضه وارد نمی شود؟ سیستم در حال خاضر بیشتر از ناحیه عدم تصمیم گیری متضرر می شود تا تصمیم گیری نادرست. به تجارب گذشته توجه کنیم. در جایی که تولید بیش از تقاضاست به مداخله دولت نیاز نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها