|
کدخبر: 214428

جزئیات درخواست های شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران

مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور در ستاد تسهیل رفع موانع تولیدی صنایع استان از دکتر محسن رضایی گزارشی از گروه ملی صنعتی ارائه و درخواستهای این شرکت را بیان نمودند.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور در ستاد تسهیل رفع موانع تولیدی صنایع استان از آقای دکتر محسن رضایی گزارشی از گروه ملی صنعتی ارائه و درخواستهای این شرکت را به شرح ذیل بیان نمودند.

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت برادر عزیز و بزرگوارم جناب آقای دکتر رضایی و تشکر از ایشان به دلیل توجه ویژه به رونق تولید و اشتغال در استان خوزستان.

همانطور که مستحضرید گروه ملی اولین تولید کننده محصولات فولادی کشور است که در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسید.

ظرفیت تولید این شرکت تقریبا ۱/۵ میلیون تن محصولات نوردی کشور اعم از میلگرد، تیر آهن، کلاف و لوله است

طی یک دهه گذشته مشکلات و معضلات عدیده ای داشته است.رقابت در صنعتی که طی دو دهه رشد سرمایه گذاری بسیار بالایی داشته برای این شرکت که مشکلات عدیده اعم از فرسودگی تجهیزات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی های کلان بانکی، مسدود بودن حسابها، نحوه دسترسی به مواد اولیه، بدهی های مالیاتی، تامین اجتماعی، برق ، گاز و …. دارد بسیار دشوار است و بدون حمایت و همراهی مدیران ارشد کشوری و استانی تقریبا غیر ممکن است.

در این جلسه قصد بیان مشکلات شرکتهای نوردی که میانگین تولیدشان نسبت به ظرفیت اسمی زیر ۴۰درصد است نبوده ولی بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فولادی کشور درخواست مساعدت ویژه جهت رونق تولید این شرکت که منجر به تثبیت و توسعه اشتغال در کوتاه ترین زمان ممکن در این استان محروم خواهد شد را دارم.

درخواستهای شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران :

تامین سرمایه در گردش شرکت متناسب با ظرفیت آن و در راستای تولید اقتصادی این شرکت با حمایت ایمیدرو و بانک ملی ایران

رفع کلیه محدودیت های گمرکی و خروج از لیست سیاه به مدت دو سال جهت دسترسی به بازارهای بین المللی

رفع محدودیت کد سپام توسط بانک مرکزی جهت دریافت اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های بانکی

امکان دسترسی مناسب این شرکت به شمش با ایجاد ساختارهایی در راستای تکمیل زنجیره فولاد در استان خوزستان مشابه سایر شرکتهای موفق فولادی کشور که زنجیره آن ها کامل است.

گروه-صنعتی-فولاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها