|
کدخبر: 212851

بررسی هزینه‌های معدنی توسط مدیرعامل چادرملو

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت:پیشنهاد مشخص من این است که برای حل مشکل ذخایر سنگ آهن، کنسرسیومی از شرکتهای بزرگ ایجاد شود و این کنسرسیوم در حوزه اکتشاف سرمایه‌گذاری کند. اکتشافات جدید می‌تواند به شناسایی ذخایر بزرگ در کویر مرکزی ایران منجر شود.

صنعت و معدن بررسی هزینه‌های معدنی توسط مدیرعامل چادرملو

ناصر تقی‌زاده صبح امروز(۹ آبان‌ماه) در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس اظهار کرد: بحث اکتشاف به طور جدی از سوی تمامی فعالان و مدیران در این کنفرانس مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: در کویر مرکزی ایران اگر اکتشاف بر مبنای اصولی علمی صورت گیرد قطعاً به چندین میلیارد تن اکتشافات معدنی دست می‌یابیم. بنابراین کنسرسیونی متشکل از شرکت‌های بزرگ فارغ از بحث‌های مالکیتی تهیه شود تا در این زمینه ورود کنند؛ سیستان و بلوچستان نیز از جمله استان‌های معدنی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: با روش‌های جدید بهره‌برداری تا ۶۰ درصد هزینه‌های معدنی را می‌توان کاهش داد، قطعاً تا زمانی که گازوئیل ۳۰۹ تومانی است، معادن را به گورستان تبدیل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مشارکت با دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و چادرملو با دانشگاه امیرکبیر در این بخش همکاری دارد و نیاز است بیش از گذشته شرکت‌ها به بخش مشارکت دانشگاه و صنعت توجه داشته باشند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: مطالعاتی باید توسط ایمیدرو برای صنایع با ارزش افزوده بالا تشکیل شود تا به عبارتی پیشنهاداتی ارائه دهند و در این زمینه بخش خصوصی نیز می‌تواند مشارکت داشته باشند.

وی در پایان عنوان داشت: شرکت‌های بزرگ بخشی از توسعه کشور را به دوش می‌کشند؛ برخی شهرها به دلیل توسعه بیش از حد از میان رفته و بالعکس برخی شهرهای دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته است باید شرکت‌های بزرگ تشویق شوند تا به سمت مناطق محروم بروند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها