|
کدخبر: 130223

صدور پروانه‌های جدید اکتشاف

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) طی نیمه نخست ۹۹، بیش از ۲۶ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داد.

معدن صدور پروانه‌های جدید اکتشاف

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، در ۲ حوزه سنگ‌آهن و پلی متال ۲۶ هزار و ۳۸ متر حفاری توسط انجام داد.

همچنین در این مدت برای ۱۱ هزار و ۸۰ هکتار، نقشه زمین‌شناسی در حوزه پلی متال تهیه‌شده است. گردآوری و اعتبارسنجی نقشه‌های زمین‌شناسی، برداشت مغناطیس‌سنجی و حفر ترانشه در حوزه‌های پلی متال و سنگ‌آهن، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ایمپاسکو در مدت مذکور است.

دریافت پروانه‌های اکتشاف

ایمپاسکو طی ۶ ماهه نخست امسال، ۶ فقره پروانه اکتشاف در حوزه‌های سنگ‌آهن و پلی متال در استان‌های کرمان و اصفهان و نیز گواهی کشف به نام معدن سرب چاه خربزه (با ذخیره ۱۱۰ هزار تن ماده معدنی سرب و روی) را دریافت کرد.

راه‌اندازی سامانه پژوهش و بومی‌سازی ایمپاسکو

در راستای ارتقا و هدفمندسازی فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بومی‌سازی در ستاد و مجتمع‌های زیرمجموعه ایمپاسکو و اطلاع مطلوب‌تر از نیازها و توانمندی‌های بومی‌سازی و برای دریافت و حمایت از ایده‌های کاربردی در زمینه موضوع فعالیت‌های شرکت، سامانه پژوهش و بومی‌سازی شرکت به آدرس rtl.impasco.gov.ir راه‌اندازی شد.

از جمله اقدامات پژوهشی انجام شده در نیمه نخست امسال، انعقاد ۹ قرارداد پژوهشی به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال با دانشگاه‌های کشور و بررسی ۲۵ عنوان پژوهشی و بیش از ۴۰ پروپوزال در واحد پژوهش و کمیته‌های فنی طرح‌های تحقیقاتی است.

همچنین، در راستای نقشه راه پژوهش شرکت، در موضوع توسعه محصولات جدید با ارزش افزوده بالا، گزارش‌های اولیه در خصوص بیسموت، تنگستن و لیتیوم تهیه و ارائه ‌شده است.

افزون بر این، در نیمه نخست امسال، ۶ عنوان تحقیقاتی در سامانه ساتع (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) فراخوان شده که تاکنون در مورد ۳ عنوان با توجه به پروپوزال‌های دریافتی، تصمیم‌گیری شده است. یک تفاهمنامه جدید با دانشگاه نیز در نیمه نخست امسال منعقد شده که در مجموع، تاکنون ۱۵ تفاهمنامه در بخش پژوهش انجام شده است.

آمار تولید مجتمع‌های تابعه ایمپاسکو

طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۶۰ هزار و ۷۱۶ تن مواد معدنی از معدن سرب و روی انگوران استخراج شده است که از این میزان، ۸۸ هزار و ۷۲۰ تن از معدن روباز، ۶۲ هزار و ۴۷۴ تن از معادن زیرزمینی انگوران و ۹ هزار و ۵۲۲ تن نیز تراورتن بوده است.

در این مدت، میزان استخراج کانسنگ طلای مورد بهره‌برداری از معدن زرشوران ۷۹۹ هزار و ۵۴۴ تن و از معدن موته نیز یک هزار و ۹۲۰ تن بوده است. همچنین از معدن سنگ‌آهک پیر بکران نیز ۲۶۰ هزار و ۳۵۱ تن ماده معدنی استخراج ‌شده است.

در مدت یادشده، میزان تولید «خاک روی ملوند» ۱۵ هزار و ۶۰۵ تن، «کک‌سازی زرند» ۳۵ هزار و ۱۹۹ تن، «شمش طلای موته» ۱۶۲ کیلوگرم، «پودر خشک آنتیموان سیستان و بلوچستان» ۵ هزار و ۴۶۷ کیلوگرم، «نفلیت سینیت» ۲۶۴۰ تن و مجتمع فسفات اسفوردی ۳۷ هزار و ۳۴۹ تن کنسانتره فسفات و ۲۴ هزار و ۹۰۱ تن کنسانتره آهن بود.

همچنین طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن فروکروم در مجتمع فروکروم جغتای و ۳۱۵۰ تن کنسانتره سرب در مجتمع سرب نخلک تولید شده است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر