|
کدخبر: 205845

ثبت ۴ رکورد جدید در ذوب آهن اصفهان

تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق شدند در شهریورماه ، ۴ رکورد جدید در تولید ۲۵ ساله کلاف در این مجتمع عظیم صنعتی ثبت کنند .

محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان ضمن بیان این خبر گفت: با  توجه به توسعه بازار محصولات مونوبلوک و ارزش افزوده بالایی که دارند، مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با تدارک مقدمات تولید جهت تولید کلاف های صنعتی گام بزرگی را برای افزایش تولید انواع این محصول از ۵.۵ الی ۱۲ میلیمتر برداشت .

وی افزود : با توجه به تاکید مدیر عامل و معاون بهره برداری در رفع موانع تولید کلاف، کارکنان مهندسی نورد در کارگاه نورد ۳۵۰ از ابتدای سال ۱۴۰۰ و براساس برنامه های معاونت فروش برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کلاف، برنامه افزایش تولید را شروع و با  اصلاح نواقص و کاستی ها موفق شدند با ثبت دو رکورد ۱۶هزار تنی در اردیبهشت ۱۴۰۰ و اینک هم رکورد  ۲۰ هزارتنی در شهریور ماه  گام بزرگی در این راستا بردارند . یکی از اهداف اصلی این بخش، توسعه خط جدید مونوبلوک است تا رکورد تولید کلاف کشور را از آن خود کنیم و مطالعات آن شروع شده است .

حسین مشکین جانشین سرپرست نورد ۳۵۰ نیز در این خصوص اظهار داشت: محصولات تولیدی با مارک فولادی SAE۱۰۰۸ تولید شده اند که در گروه فولادهای کم کربن قرار می گیرند و عمدتاً جهت مصارف صنعتی استفاده می شوند و قابلیت کشش تا سطح مقطع زیر ۲ میلیمتر را دارا می باشند.

مشکین گفت : این محصولات در صنایع لاستیک سازی و الکترود و پیچ و پرچ و…استفاده می شود.با توجه به کم شدن سطح مقطع فلز در پروسه کشش وحساس بودن کلاف های تولیدی باید از نظر آنالیز شیمیایی و دقت ابعادی بسیار دقیق باشند .

وی افزود: با عنایت به توجه بازارهای خارجی به محصول کلاف وارزش افزوده بیشتر نسبت به دیگر محصولات نوردی، کلاف یک محصول استراتژیک شناخته شده است و هر ماه در سبد فروش خارجی محصولات کارگاه گنجانده شده است .

معاون تولید نورد ۳۵۰ گفت: با توجه به این که در داخل کشور کارخانجات محدودی قادر به تولید کلاف با کیفیت هستند اهمیت تولید کلاف را بعد از ریل در جایگاه دوم قرار می دهد  .

جانشین سرپرست نورد ۳۵۰  اظهار داشت: رکوردهای جدید تولید محصولات مشتمل بر ۲۶۴ تن کلاف ۵.۵ میلیمتر در تاریخ ۲۱ شهریورماه ، ۲۷۱ تن کلاف ۵.۵ میلیمتر و شکستن رکورد قبلی در تاریخ ۲۴ شهریورماه و ۳۴۸ تن کلاف ۱۰ میلیمتر در تاریخ ۱۳ شهریورماه هر سه در شیفت گروه یک و ۲۴۸.۴۸ تن کلاف ۷ میلیمتر در شیفت گروه چهار در تاریخ ۲۶ شهریورماه می باشد .

وی افزود : همچنین تولید ۱۹۲۰۰ تن انواع محصولات کلاف (۵.۵و۷و۷.۵ و۱۰و۱۲)در شهریور ماه در تاریخ ۲۵ ساله خط منو بلوک بی سابقه  است .

شایان ذکر است تولید کلاف در کارگاه نورد۳۵۰ با توجه به تغییرات خط نورد در سال ۱۳۷۴ و استفاده از خط جدید منوبلوک متحول گردید و انواع محصولات به صورت سیم و خاموت در سبد تولید این کارگاه قرار گرفت.تولید در خط سیم سازی با توجه به تغییر مقطع محصول  و سرعت خط نورد متفاوت می باشد.

رکوردهای قبلی محصولات در سالهای گذشته بدین ترتیب است:  تولید محصول کلاف ۵.۵ میلیمترحدود ۲۴۰ تن در یک شیفت ، تولید محصول کلاف ۱۰ میلیمترحدود ۳۲۰ تن در یک شیفت و تولید محصول کلاف ۷ میلیمترحدود ۲۴۰تن در یک شیفت .

صادرات موفق کلاف

لازم به ذکر است که محصول کلاف جز فولادهای کیفی می باشد که دارای ارزش افزوده بالاتری نسبت به سایر محصولات ساختمانی بوده و ارزآوری مناسبی برای شرکت دارد . پیگیری و تلاش همکاران در مدیریت بازاریابی و صادرات در راستای بازارسازی و توسعه بازار منجر به افزایش حدودا ۱۵ برابری صادرات کلاف در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است . قابل ذکر است  که صادرات کلاف به ۸ بازار صادراتی  صورت گرفته است .

ارسال نظر