|
کدخبر: 203811

استقبال ویژه از نماد «ومعادن» در بورس

بازنگری در برنامه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات آن هم در دوران مدیریت جدید این مجموعه باعث شد «ومعادن» تنها متمرکز بر زنجیره ارزش فولاد نباشد و حضور در دیگر حوزه های بخش معدن را آغاز کند.

به گزارش دنیای معدن از تیتر ۲۰، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال های اخیر با ورود به حوزه فولاد و سنگ آهن نقش مهمی در اجرای طرح های توسعه و افزایش تولید مجموعه های بزرگی که به عنوان سهامدار در تیم هیات مدیره حضور دارد، ایفا کرده است.

افزایش سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات باعث شد تا استقبال از نماد «ومعادن» در بازار سرمایه  مورد توجه سهامداران قرار بگیرد.

اما با روی کار آمدن امیرحسین نادری به عنوان مدیرعامل این مجموعه اتفاقات جدیدی در این شرکت رقم خورد که می تواند بر وضعیت «ومعادن» در بورس اثر گذار باشد.

در سال های گذشته تمرکز اصلی این مجموعه در حوزه های سنگ آهن و فولاد بود اما نادری پس از حضور در این پست درست در همان ماه های اول از بازنگری در برنامه های شرکت خبر داد.

تغییر نگاه مدیریتی علاوه بر افزایش سرعت اجرای کارها، ورود به حوزه های جدید و ایجاد شرکتی همچون «تجلی» به عنوان شرکت پروژه محور را شامل می شد.

درواقع «ومعادن» تصمیم بر آن داشت تا به حوزه های جدید فعالیت خود در سطح معدن را توسعه داده و نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند.

اما ورود به حوزه های جدید چه اتفاقاتی را برای «ومعادن» رقم می زند. یکی از حوزه هایی که این شرکت برای ورود به آن برنامه ریزی کرده، حوزه مس است. بدون شک با توجه به افزایش تقاضای جهانی و همچنین شکسته شدن رکورد حضور توسعه معادن و فلزات در بخش مس می تواند بر میزان آورده شرکت و‌ سود حاصل برای شرکت تاثیر بسیاری داشته باشد.

از سویی دیگر حضور در حوزه اکتشافات مس نیز می تواند نقش این شرکت در راه اندازی واحدهای جدید مسی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم اثر گذار باشد.

باتوجه به استقبال سهامداران از نماد فملی و همچنین بررسی بازار جهانی مس می توان آینده خوبی را در فعالیت های مسی شرکت ومعادن متصور بود.

اما در  بخش های دیگر شرکت توسعه معادن و فلزات برنامه جدیدی برای ورود به حوزه عناصر نادرخاکی کشور دارد.

عناصری که دارای اهمیت استراتژی بوده و تولید آن‌ در کشور یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

حضور در این بخش برای ومعادن می تواند در بخش درآمدزایی اثر گذار بوده و نقش این شرکت در تامین نیاز کشور را افزایش دهد.

البته فعالیت در این حوزه تنها به شناسایی و بهره برداری از این ذخایر ختم نمی شود. شرکت سرمایه گذاری  توسعه معادن و فلزات  برای اجرای برنامه های خود در این بخش به سراغ همکاری با شرکت های دانش بنیان رفته است تا نیازهای خود به دانش و تکنولوژی را با استفاده از این شرکت ها تامین کند.

چنین تعاملی در کنار تحقق شعار ساخت داخل می تواند میزان هزینه های ارزی را کاهش داده و‌ در کنار آن اشتغالزایی در مجموعه های دانش بنیان را افزایش دهد.

 شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بکار گیری نگرش جدید در برنامه های خود به دنبال توسعه فعالیت ها و افزایش درآمد است که در نهایت در بعد ملی منجر به توسعه بخش معدن شده و در کنار آن می تواند با ارائه سود مناسب سهامداران را تشویق به سرمایه گذاری کرده و بخشی از نقدینگی سرگردان را راهی بخش معدن کند.

درواقع ومعادن در بازنگری جدید  برنامه های خود به این نتیجه دست یافته است که توسعه در بخش معدن باید در حوزه های دیگر صورت گرفته تا فرصت های موجود در بازارهای جهانی از دست نرفته و در کنار آن نیاز داخل نیز تامین شود.

ارسال نظر