|
کدخبر: 202626

ظرفیت تولید ریل ذوب آهن افزایش یافت

پروژه احداث یک‌دستگاه اره و دریل جهت افزایش ظرفیت تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰، وارد فاز نصب گردید.

صنعت و معدن ظرفیت تولید ریل ذوب آهن افزایش یافت

محمد‌امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد در این خصوص گفت: تجهیزات پیشرفته این خط با وجود تحریم‌های سنگین، حدود یکماه پیش وارد شرکت گردید و با راه‌اندازی آن، محدودیت‌ قبلی خط ریل برطرف شده و از این پس ریل تولید شده در ناحیه Finishing همزمان برشکاری، سوراخکاری و بسته ‌بندی شده و ظرفیت تولید کارگاه ریل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و بر همین اساس صادرات محصول استراتژیک ریل در دستورکار قرارگرفته است.

مدیر مهندسی نورد افزود: در بخش بسته‌بندی نیز با تلفیق ایده‌های همکاران مهندسی نورد و تحقیق و توسعه، تجهیزات مربوطه در داخل و خارج کارخانه در حال ساخت بوده و به زودی نصب خواهند گردید.

 عباس کشتکار مجری پروژه با اعلام تکمیل عملیات ساخت تجهیز فوق توسط یکی از برترین شرکت‌های اروپایی، شروع عملیات نصب را از تاریخ ۲۰ شهریورماه جاری اعلام نمود.

وی گفت: این تجهیز با هزینه تامین حدود ۹۵۰ هزار یورو، از دقیقترین و سریعترین نمونه‌های اره و دریل ریل موجود در دنیا بوده و عملیات نصب آن حدود یکماه برنامه‌ریزی شده است.

کشتکار تأکید کرد: عملیات نصب تجهیز فوق با استفاده از توان همکاران تلاشگر مدیریت‌های نورد، برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری وتعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، تولید وتوزیع برق و راهبری و نگهداری ‌ماشین‌آلات و با همکاری مدیریت‌های مهندسی و نظارت، مهندسی‌بهره‌ برداری، امور فنی و برنامه‌ریزی تولید و با راهبری و نظارت مدیریت اجرایی‌پروژه‌ها در حال انجام می‌باشد.

مهران قمی مدیر امور هماهنگی امور مهندسی و نظارت در این خصوص گفت : با اضافه نمودن این دستگاه در خط سمت شمال کارگاه می­توان ۱۸ شاخه ۳۶ متری را درساعت برش و بصورت همزمان ۶ عدد سوراخ از قطر ۱۶ الی ۴۰ میلیمتر بر روی ریل ایجاد نماید.همچنین عمر تیغه اره و مته های آن ۲ برابر بیشتر از تیغه اره و مته ­های موجود می ­باشد.

همچنین لازم به ذکر است با نصب اره و دریل جدید پروژه­ای نیز جهت بسته بندی آن بر روی بستر های پست ۱۶ و ۲۲ تیر آهن کارگاه نورد ۶۵۰ تعریف شده که در حال انجام بوده و درفاز مهندسی می باشد.

گفتنی است نظارت‌عالی و مهندسی طرح با محوریت مدیریت مهندسی و نظارت و فرایند تامین نیز توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توسعه انجام شده است.

 

ارسال نظر