|
کدخبر: 201020

تلاش فولادمبارکه در راستای مسئولیت های اجتماعی

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هنوز سویه نگران کننده در جهان دلتا است و شرکت فولاد مبارکه با تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر به نجات جان بیماران کمک کرد.

صنعت و معدن تلاش فولادمبارکه در راستای مسئولیت های اجتماعی

مسعود یونسیان اظهار کرد: از دو هفته گذشته با کاهش تعداد بستری های کرونا پیش بینی می شد که تعداد تلفات کرونا در موج پنجم کاهش یابد و خوشبختانه در اکثر استانهای کشور سویه دلتا در حال فروکش شدن است.

وی افزود: در موج پنجم کاهش مرگ و میر در سالمندان مشهود بود که نشان از اثربخشی واکسن کرونا است و متاسفانه سویه دلتا عامل تلفات کرونا در گروه سنی بالغین شد.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر تسریع روند واکسیناسیون گفت: در شرایطی که ذخیره واکسن کشور مطلوب است توصیه می شود که مجددا گروه های سنی بالا لکه گیری شوند و افرادی که واکسن دریافت نکرده اند برای واکسینه شدن اقدام کنند.

وی ابراز کرد: سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تقسیم بندی، سویه دلتا را «نگران کننده» اعلام کرد این در حالی است که سویه های لامبدا و مو را «مورد توجه» نامید که نشان می دهد هنوز واریانت دلتا بیش از سویه های جدید هشداردهنده است.

یونسیان گفت: تسریع روند واکسیناسیون می تواند جامعه را از موج های سنگین در آینده مصون نگه دارد. از سوی دیگر به علت اینکه کرونا در کودکان و نوجوانان علایم حاد کمتری نسبت به گروه های سنی بالا دارد توصیه می شود که تمرکز واکسیناسیون بر روی سالمندان و بالغین باشد.

وی در ادامه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر را تحسین کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا بر این باور بودم که وظیفه کنترل این اپیدمی نباید بر عهده وزارت بهداشت باشد چراکه این وزارتخانه به تنهایی قادر به مدیریت کرونا نبود و تمام وزارت ها بایستی در این اپیدمی سهیم شوند. اقدام شرکت فولاد مبارکه ثابت کرد که این صنعت فراتر از برخی وزارتخانه ها نسبت به مسئولیت اجتماعی متعهد است.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در درمان کرونا دو دارو اکسیژن و کورتن نقش حیاتی دارند. خوشبختانه در تولید کورتیکواستروئیدها خودکفا هستیم و با توجه به مصرف بالای اکسیژن، اقدام ارزشمند شرکت فولاد مبارکه در تامین بیش از ۲۰ هزار تن اکسیژن جان های بسیاری را نجات داده است.

ارسال نظر