|
کدخبر: 199837

دستاورد جدید ذوب آهن در راستای بومی سازی

با تکیه بر دانش داخلی صنعتگران دستگاه تراش CNC پیشرفته آلمانی ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان بومی سازی و راه اندازی شد.

سرپرست خدمات فنی تولید در مدیریت مهندسی نورد این شرکت گفت: این دستگاه حساس و کلیدی با توانمندی و همت کارشناسان داخلی در اوج تحریم‌ها و در بازه زمانی دوماهه برنامه نویسی و چهارساله هم راه اندازی شد.

علیرضا مهرابی افزود: این دستگاه سنگین تراش ساخت شرکت GEORG آلمان با طول بستر ۱۳ متر قابلیت ماشین کاری قطر یک ونیم و طول هشت متر را دارد و از دقیق‌ترین ماشین‌های تراش CNC است که در تراش غلتک‌های ریل کاربرد دارد و پس از تلاش شبانه روزی نیرو‌های توانمند بومی سازی و بهره برداری از آن آغاز شد.

وی گفت: از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه شامل پردازش فوق العاده بالا، سیمولیشن بالا که می‌توان روی صفحه کنترلر مشاهده و کنترل پردازش‌ها را داشته باشد، اجرای برنامه نامحدود، پی ال سی بدون محدودیت خروجی و کنترل همزمان چهار دستگاه و قابلیت کترل فرمان‌های ۲۱ محور است.

علیرضا مهرابی افزود: همزمان قطر تراشی و کالیبراسیون (کالیبر تراشی) از شاخص‌های این دستگاه است که افزایش کیفیت بیشتر ریل تولیدی، کاهش خوردگی غلتک، افزایش طول عمر و راندمان و تناژ بهره برداری بالا و از طرف دیگر با افزایش مراحل تنظیم، رسیدن به ابعاد بالاتر را آسان‌تر می‌کند.

سرپرست خدمات فنی تولید درمدیریت مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: از سه دستگاه آلمانی موجود دراین شرکت دو دستگاه که دارای نواقص در قطعات مکمل، کنترلر و برنامه نویسی بود با تکیه بر دانش بومی متخصصان رفع اشکال شد.

علیرضا مهرابی گفت: ارزش تقریبی این سه دستگاه سنگین تراش سی ان سی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است که دستگاه تراش سی ان سی راه اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک دستگاه سنگین تراش سی ان سی سوم ساخت شرکت آلمانی هم با بهره گیری از دانش داخلی نیرو‌های متخصص بومی سازی و بهره برداری می‌شود.

ارسال نظر