|
کدخبر: 149261

بهره برداری از ۱۱۶۰ واحد جدید در شهرک‌های صنعتی کشور

در سال جاری ۱۱۶۰ واحد صنعتی جدید در شهرکهای صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید.

صنعت و معدن بهره برداری از  ۱۱۶۰ واحد جدید در شهرک‌های صنعتی کشور

علی رسولیان در بازدید از شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: در این مدت ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و حدود ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

P_20210120_185514

وی افزود سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی پس از واگذاری زمین مسوول حمایت از صنایع کوچک هم هست و از زمان واگذاری زمین تا صدور پروانه و حتی ادامه کار شرکت ها مشکلات را پیگیری می کند.

 رسولیان در ادامه افزود: کلینیک صنعت یکی از بهترین فرصتهایی است که جهت همکاری با دستگاههای خدماتی و دولتی با محوریت استانداری ها ایجاد شده که موضوعات را پیگیری می کند.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۷۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشته اند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد با ظرفیت هایی که در قانون بودجه وجود دارد و با استفاده از ظرفیت بانک‌ها بتوانیم زمینه توسعه در صنعت را فراهم کنیم.

P_20210120_155706

معاون وزیر صمت به توافق با وزارت نیرو جهت تامین آب واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: سهم بخش صنعت برای استفاده از آب در حال حاضر بسیار کم است و امیدواریم در بودجه امسال مبالغ خوبی در زمینه تامین زیر ساخت‌ها در حمایت از بخش تولید گنجانده شود.

وی ادامه داد: هدف همه ما توسعه صنعتی است و ما در بخش شهرک‌ها ورود کرده و اختیارات مدیران در سطح استانها را افزایش خواهیم داد تا بتوانیم مشکلات فعالین اقتصادی را برطرف کنیم.

وی افزود: واحدهای راکد در حال کاهش هستند همچنان که با توجه با آمارهای موجود این واحدها از ۲۲ درصد در سال گذشته به ۱۸ و ۲ دهم درصد کاهش یافته اند.

 رسولیان در پایان به توانمندی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: شهرکها و واحدهای بسیار خوبی در سطح استان مرکزی فعال هستند و همین بازدید کوتاه نمایانگر توانمندی استان مرکزی در زمینه صنایع کوچک می باشد.

خبرنگار: فروغ کمال آبادی

ارسال نظر