|
کدخبر: 144771

وزیر صمت: سفره مردم کوچک شده است

علیرضا رزم حسینی گفت: معیشت مردم دچار یک سختی زیادی شده و سفره مردم کوچکتر شده است.

صنعت و معدن وزیر صمت: سفره مردم کوچک شده است

وزیر صمت با اشاره به عواملی که تاثیر مستقیم بر سفره و معیشت مردم دارند، به تشریح برخی از اقدامات وزارت صمت پرداخت.

علیرضا رزم حسینی در جلسه دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مسئله سفره مردم به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان این وزارت خانه است گفت: معیشت مردم دچار یک سختی زیادی شده و سفره مردم کوچکتر شده است و با توجه به مسئولیتی که در وزارت صمت داریم اقداماتی در این زمینه انجام دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه چندین مولفه اقتصادی بلادرنگ بر سفره مردم تاثیر می‌گذارد افزود: تغییرات نرخ ارز حتی در زمانی که نهاده به اندازه کافی و به موقع تامین می‌شود، باز هم بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شاید اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود نداشت و همه کالا‌ها با ارز آزاد وارد می‌شد، خسارت کمتری وارد می‌شد.

وی بهم خوردن عرضه و تقاضا و مشکلات مربوط به برگشت ارز را از دیگر موانع برای واردات و تامین کالا عنوان کرد و افزود: رشد نقدینگی در کشور به ۳/۴ میلیون هزار میلیارد تومان رسیده است که این حجم از نقدینگی هر اقتصادی را از پا در می‌آورد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در سیاست پولی کشور بر سفره مردم تاثیر می‌گذارد تصریح کرد: اقدامی که وزارت صمت انجام دادیم امکان برگشت ارز به کشور از طریق تهاتر بود و صادرکنندگان مختار هستند که با واردات کالا، واگذاری ارز به واردکننده و یا از طریق سامانه نیما، ارز را به کشور برگردانند.

منبع: میزان
  • بمان علی ارسالی در

    اینا همش حرفه. اینا اصلا نمیدونن سفره مر دم چقدر بوده الان چقدر شده فقط شعار میدن . عمل در کار نیست

ارسال نظر