|
کدخبر: 141944

رشد تولید ۱۲ محصول منتخب صنعتی

بررسی داده‌های آماری منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید ۱۲ محصول منتخب صنعتی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در هم‌سنجی با مدت مشابه پارسال است.

در این مدت تولید پودر شوینده با رشد ۱.۹ درصدی به ۴۲۲ هزار و ۸۰۰ تن، تولید داروی انسانی با رشد ۲.۵ درصدی به ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد، تولید لاستیک خودرو با رشد ۲۵ درصدی به ۱۷۷ هزار و ۷۰۰ تن، محصولات پتروشیمی با رشد ۸.۶ درصدی به ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، تولید نئوپان با رشد ۱۵.۷ درصدی به ۵۴۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و تولید کارتن با رشد نیم درصدی به ۶۵۹ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

الیاف اکریلیک شاگرد اول رشد تولید

در مدت یاد شده سه هزار و ۱۰۰ تن الیاف اکریلیک در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳۱۲.۵ درصدی نشان می‌دهد. این رقم بالاترین رشد ثبت شده در بین محصولات منتخب صنعتی است.

 هشت ماهه امسال همچنین یک میلیون و ۴۱ هزار و ۹۰۰ مترمکعب فیبر (رشد ۱.۸ درصدی)، ۴۲۹ هزار و ۵۰۰ تن روغن صنعتی و موتور تصفیه اول (رشد ۱۱.۷ درصدی)، ۹۰ هزار و ۳۰۰ تن دوده (رشد ۱۷ درصدی)، ۱۸۲ هزار و ۲۰۰ تن نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی (رشد ۲۵.۱ درصدی) و ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زوج کفش (رشد هشت دهم درصدی) تولید شد.

تا پایان آبان‌ماه امسال تولید ۶ محصول منتخب دیگر صنعتی در مدت مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش همراه بود، به‌طوری که رشد منفی ۱۹.۸ درصدی روغن ساخته شده نباتی با تولید ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تن، افت ۳.۸ درصدی تولید کاغذ با ۳۵۱ هزار و ۶۰۰ تن و کاهش ۵.۵ درصدی تولید سموم دفع نباتی با ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن به ثبت رسید.

همچنین در این مدت تولید نخ فیلامنت پلی استر با افت ۹.۸ درصدی به ۱۷۸ هزار و ۱۰۰ تن، تولید چرم با کاهش ۱۵.۷ درصدی به ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار فوت‌مربع و الیاف پلی‌استر با کاهش ۸.۱ درصدی به ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر