|
کدخبر: 140423 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

کف قیمت لاستیک خودرو در بازار / احتمال گرانی دوباره وجود دارد؟

مدتی پیش قیمت لاستیک برای بار سوم افزایش یافت. اما شرایط در بازار به چه صورت است؟

خودرو کف قیمت لاستیک خودرو در بازار / احتمال گرانی دوباره وجود دارد؟

این روزها به طور کلی هزینه نگهداری خودرو به شدت بالا رفته و تعویض حتی ساده‌ترین قطعات و لوازم ممکن است به شدت گران تمام شود. یکی از مواردی که دیر یا زود نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد همین تایر خودرو است. تایرها نیز با توجه اندازه، برند سازنده و این که داخلی یا خارجی باشند قیمت‌های متفاوتی دارند. در این نوشتار قصد داریم به وضعیت قیمت انواع تایرهای خودرو در بازار بپردازیم.

یک جفت تایر ارزان چند؟

اگر بخواهید تایر ارزان قیمت بخرید یکی از راه‌ها خرید نمونه هایی است که به صورت دولتی توزیع می‌شوند. که البته این نوع تایرها فقط به هر خودرو یک جفت در سال تحویل داده می‌شود و دریافت آن نیز با پیچیدگی‌های خاصی همراه است. اما اگر بخواهید خرید را از بازار انجام دهید حتی می‌توانید به راحتی نسبت به سفارش به صورت آنلاین اقدام کنید.

در بین لاستیک‌ های ارزان مدل‌های چینی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. یک جفت لاستیک از این برند با سایز ۱۷۵ / ۶۰R۱۳ تقریبا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرج بر می‌دارد. یعنی در ارزان‌ترین حالت ممکن خرید ۴ لاستیک برای یک خودرو ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

اگر بخواهید سراغ برندهای ایرانی بروید لاستیک بارز نیز با همین سایز به قیمت تکی ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در نتیجه قیمت ۲ جفت آن ۳ میلیون تومان خواهد شد.

قیمت لاستیک‌های خارجی

اگر بخواهید از بین لاستیک‌های خارجی و برندهای معروف خریداری کنید. کف قیمت تقریبا از حدود حلقه‌ای ۸۵۰ هزار تومان شروع می‌شود. با این مبلغ می‌توان یک حلقه لاستیک کومهو سایز ۱۷۵ / ۶۰R۱۳خریداری کرد.

شاید جالب باشد بدانید که قیمت لاستیک خارجی در بالاترین حد به عدد ۳۱ میلیون تومان برای یک جفت می‌رسد. لاستیک خودرو هانکوک (دو حلقه) ۲۳۵/۶۵R۱۷ چنین قیمتی دارد.

آیا منتطر افزایش دوباره قیمت‌ها باشیم؟

گسترش‌نیوز اخیرا گفت‌وگویی با مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر انجام داد. تنها در خصوص افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک اظهار کرد: قیمت لاستیک حاصل جمع نرخ تمام شده با سود تولیدکننده است. وقتی که قیمت تمام شده بالا می‌رود هر تعداد دفعه که این اتفاق می‌افتد باید نرخ لاستیک هم افزایش پیدا کند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در خصوص افزایش قیمت‌ها از ابتدای سال گفت: امسال سه مرتبه قیمت لاستیک بالا رفته است. در خصوص آینده نیز نمی‌توان اظهار نظری کرد و ممکن است دوباره قیمت‌ها بالا برود. چون کارخانه‌ها یک بنگاه اقتصادی هستند و نرخ‌ها به دلیل تغییر قیمت دلار و مواد اولیه بالا و پایین می‌رود.

وی همچنین در خصوص تحویل تایر با قیمت مصوب دولتی گفت: مردم اگر می‌خواهند لاستیک با قیمت دولتی می‌توانند از همین سامانه برای خرید اقدام کنند. البته فروش به صورت حضوری نیز ادامه دارد و عرضه هیچ وقت متوقف نخواهد شد.

  • حسین مشعلی ارسالی در

    سلام کدام سامانه؟

  • ایرج ارسالی در

    فقط خواستی (به نظر خودت) مثلا یه خبر مخا بره کردهباشی ، چند قیمت ی که معلومه هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشتی .
    کد وم سایت (مردم می تونند لاستیک دولتی را د ر این سایت نام نویسی کنند !!!!!!

  • احمد ارسالی در

    لاستیک165/65/13چینی خریدم جفتی970 البته چابهار خریدم

  • علی ارسالی در

    مملکتی که دولتش مرده و زنده اش فرقی نکند همین میشود

  • حسن اسدی ارسالی در

    چهار حلقه لاستیک پژو ۱۴

  • حمید ارسالی در

    سلام
    یه چیزی گفتی یه چیزی گفته با شی ها
    این قیمتها رو از کجات آوردی< br /> مردم رو گیج نکن لاستیک ایرانی زیر جفتی یک میلیون پیدا نمیشه حتی دولتیش

  • حسن اسدی ارسالی در

    چهار حلقه لاستیک پژو سایز ۲۰۵

  • علی ارسالی در

    با عرض سلام حال سما چطور می تونین تویه س ال لاستیک سه بار افزایش قیمت بدین ولی پ ول کارگر بد بخت نمی تونین حال جواب گو م ردام که نیستین ولی جواب گو خدا می تونین باشین

ارسال نظر