|
کدخبر: 129558

امضای ۲۱۹ قرارداد پژوهشی در حوزه معدن

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ۲۱۹ قرارداد پژوهشی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در بخش معدن و صنایع معدنی با دانشگاه‌های مختلف امضا شد.

صنعت و معدن امضای ۲۱۹ قرارداد پژوهشی در حوزه معدن

خداداد غریب پور افزود: بر اساس مستندات موجود، آمار عملکرد ایمیدرو و شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد که طی سال گذشته و نیمه امسال، بالغ ‌بر ۲۱۹ قرارداد پژوهشی با رقم معادل ۸۵۰ میلیارد ریال با دانشگاه‌های مختلف امضا شده است.

به گفته وی، از مجموع قراردادها تعداد ۳۶ پروژه به ارزش حدود ۱۴۲ میلیارد ریال مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که با دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت، صنعتی امیرکبیر، جهاد دانشگاهی، انجمن مهندسی معدن، تربیت مدرس، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، امام خمینی (ره)، کاشان، صنعتی همدان، گلپایگان و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزوده است: همچنین طی این مدت، شرکت‌های «فولاد مبارکه» ۵۳ پروژه، «گل گهر» ۳۰، «مس سرچشمه» ۲۸، «ذوب آهن اصفهان» ۱۶ و «شرکت تهیه و تولید مواد معدنی» ۱۲ پروژه، شرکت «مس سونگون» ۱۱ پروژه، «آلومینای ایران» ۱۰، «فولاد خراسان» ۹، «فولاد خوزستان» هفت، «چادرملو» پنج و «فولاد آلیاژی ایران» ۲ پروژه با دانشگاه‌ها امضا کرده‌اند.

غریب پور اضافه کرد: در حوزه بهره‌وری نیز ایمیدرو پروژه‌های پژوهشی را تعریف و اجرا کرد که طراحی مدلی برای شناسایی اولویت‌های مرتبط با موضوع ارتقاء بهره‌وری تولید محصولات مختلف صنایع معدنی کشور با هدف تعریف پروژه‌های پژوهشی مجزا برای ارتقاء بهره‌وری تولید در موارد اولویت‌دار، راهکارهای بهبود مدیریت تعمیرات و نگهداری به‌منظور کاهش از کارافتادگی ماشین‌آلات در معادن ایمیدرو به همراه ارزیابی، تحلیل و ارائه مدل مدیریت پسماند فعالیت‌ها و فرآیندهای معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه بخشی از طرح هاست.

به گفته وی، بررسی امکان بازیابی و استحصال باطله‌های معدن تراورتن انگوران (زنجان) و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده، تدوین برنامه توسعه توانمندی‌های فناوری و مهندسی ایمیدرو، بررسی نقش سازمان‌های توسعه‌ای در ارتقای بهره‌وری، هم افزایی و رقابت‌پذیری بنگاه‌های معدنی و صنایع معدنی از دیگر موارد در این ارتباط است.

غریب پور گفت: علاوه بر موارد فوق، در زمینه بهره‌وری همه ساله جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران با هدف شناسایی شرکت‌های بهره‌ور و پروژه‌های بهبود بهره‌وری برتر در سطح شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی تعریف و اجرا می‌شود.

خداداد غریب پور ادامه داد: براساس نتایج اجرای این فرآیند ارزیابی، تعداد زیادی پروژه بهبود بهره‌وری در سطح شرکت‌ها تعریف می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر