|
کدخبر: 126313

جزییات کمک دولت به ۲۰۰۰ هزار واحد غیرفعال

احیای و راه اندازی ۱۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل در داخل شهرک ها و ۸۰۰ واحد غیر فعال در خارج از شهرک ها در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

صنعت و معدن جزییات کمک دولت به ۲۰۰۰ هزار واحد غیرفعال

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: سیاست این وزارتخانه سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده است و در این راستا فهرست واحدهای تعطیل شده در سامانه وزارت صمت منتشر شده تا در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار گیرد.

سعید زرندی در برنامه سفر خود به استان مازندران که پیرو دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی مسائل مرتبط با صنایع این استان و تهیه گزارش لازم انجام شد؛ به شاتا افزود: 1200 واحد صنعتی و تولیدی تعطیل در داخل شهرک ها و ۸۰۰ واحد غیر فعال در خارج از شهرک ها برای احیا و راه اندازی مجدد در سال ۹۹ هدف گذاری شده اند.

وی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران با بیان این نکته که شفاف سازی در مقوله انتشار آمار و فهرست واحدهای تعطیل شده یک اصل مهم است، ادامه داد: درحال حاضر سرمایه گذاران جدید ابتدا با دیدن فهرست واحدهای غیرفعال تصمیم گیری می کنند.

زرندی دومین گام وزارتخانه در بهبود فضای کسب و کار و رسیدن به جهش تولید را تکمیل و بهره برداری طرح های تولیدی و صنعتی عنوان کرد و گفت: وزارتخانه طرح هایی را که به دلایل مختلف پیشرفت فیزیکی ندارند، شناسایی و برایشان فراخوان صادر کرده است.

وی با الام این که شمار زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت فعال هستند، بیان داشت: وزارت صمت برای افزایش ظرفیت این واحدها نیز برنامه مشارکتی با سرمایه گذاران جدید را پیگیری می کند.

وی سرمایه گذاری در بخش های خالی صنعت، معدن و تجارت را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: همسو با این رویکرد به صورت شفاف اعلام شده که کشور در ۱۴۲ محصول اصلی و گلوگاهی واردات را انجام می دهد و به همین دلیل هم سرمایه گذاری در کشور برای تولید داخل این محصولات مهم و ضروری است.

زرندی گفت: حتی میزان مورد نیاز واردات این محصولات در استان های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت تا سرمایه گذاری جدید در این مناطق پیشنهاد و سوق داده شود.

وی یکی دیگر از برنامه های وزارت صنعت را ایجاد هلدینگ های سرمایه گذاری در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: در آینده شاهد آمار خوبی در این بخش خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت حوزه صادرات و تمرکز وزارت صمت بر ظرفیت سازی در این بخش در استان ها تاکید نمود و گفت: همواره استان مازندران به عنوان استان محوری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و دیگر کالاها به کشوهای CIS مطرح شده و باید مسایل و مشکلات صادراتی استان حل و فصل شود.

وی به اهمیت تنظیم بازار در شرایط خاص امروز کشور نیز اشاره و اضافه کرد: موضوع ارز موضوع اول تنظیم بازار است چرا که با ترمیم فضای صادرات و ارز آوری ناشی از آن، تلاطم بازار کنترل می شود.

زرندی گفت: موضوع دوم در تنظیم بازار مقوله توزیع محصولات است که وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح و برنامه ساماندهی توزیع را با دستور شخص معاون اول رئیس جمهوری آغاز کرده است.

وی بهبود فضای کسب را برای شرایط فعلی اقتصاد و جهش تولید مهم و اولویت وزارت صمت دانست و افزود: باید فضای فکری را یکپارچه کنیم یعنی مشکلات را باز چینش و برای رفع موانع جهش تولید بازمهندسی فکری در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی ایجاد کنیم.

معاون وزیر صمت با بیان این که بخش تولید با ۱۶ دستگاه به صورت مستقیم ارتباط دارد، گفت: وقتی برای هر یک از این دستگاه های مرتبط ماموریت تعریف شود و هر یک از دستگاه ها با دنیایی از موضوعات مختلف سر و کار داشته باشند ، نیاز است برای حل مشکلات با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

زرندی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ مورد مسایل و مشکلات ۱۶دستگاه مرتبط با حوزه تولید برای بهبود فضای کسب و کار احصا شده است که عمده این مشکلات با دخالت ها و اعمال نظر هر یک از دستکاه ها شرایط را سخت تر کرده است.

وی افزود : باید قید و بندها را در حوزه تولید و صنعت از بین ببریم.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها