|
کدخبر: 126155

هپکو در آستانه یک آینده امیدوارکننده قرار دارد

مرکزی استاندار مرکزی گفت: سال گذشته ۱۰۶ درصد درآمدهای استان محقق شد اما متاسفانه علیرغم این مهم، استان بهره‌ای از ارتقای درآمدها نداشت که تقاضا داریم به منظور افزایش انگیزه مدیران، این مهم محقق شود.

سید علی آقازاده روز پنجشنبه دهم مهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی که با حضور نوبخت انجام شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار امسال پایین‌ترین نرخ بیکاری در هفت سال گذشته و بالغ بر ۶.۵ درصد بوده که این مهم سبب کسب رتبه نخست توسط استان در کشور نیز شده است، این مهم در استان به سبب پیگیری مسئولان، نمایندگان و تلاش تولیدکنندگان حاصل شده که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی در خصوص صنایع مشکل دار استان افزود: مشکلات شرکت هپکو به عنوان یکی از این صنایع امروز تقریبا با همت دولت و مسئولان و شورای تامین استان حل شده و شرکت در آستانه یک آینده امیدوارکننده قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ شرکت وارد تولید انبوه شود، البته امروز روند بهبود در بیشتر صنایع مشاهده می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هنوز مشکلاتی در برخی از صنایع باقی مانده که امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولان این مشکلات نیز در اسرع وقت رفع شود.

آقازاده در خصوص صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه در سال ۹۷ رقم صادرات یک میلیاردی در استان به ثبت رسیده، ادامه داد: علیرغم وجود مشکلات ارزی و سرمایه‌گذاری و کرونا، میزان صادرات استان در ۶ ماهه امسال ۴۱۰ میلیون دلار بوده که امیدواریم بتوانیم به رغم وجود مشکلات و موانع، رقم یک میلیاردی را مجدد در استان به ثبت برسانیم.

وی با اشاره به سیل بهار ۹۸ اضافه کرد: به دنبال وقوع این سیل در استان و خسارت‌های وارد شده، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان بازسازی و بهسازی شده که سهم ۱۰ درصدی از تمامی واحدهای مسکونی بازسازی شده در تاریخ استان را به خود اختصاص می‌دهد که همین مهم سبب افزایش انگیزه جهت مهاجرت به روستاها خواهد شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه وصول درآمدها رتبه ۱۱ کشور را دارد، گفت: استان مرکزی باید امسال چهار هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد. استان در توزیع بودجه و اعتبارات رتبه ۲۳ کشور را دارد که این رتبه سبب ایجاد گلایه از مجموعه استان شده و انتظار می‌رود استانی که در بخش اقتصادی و خلق پول و ثروت و تولید تلاش خوبی دارد، در توزیع اعتبارات نیز مورد توجه ویژه تری قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: در ردیف‌های اعتباری مربوط به جرائم رانندگی، ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن و ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده، استان در دو سال اخیر تخصیص خوبی نداشته که این مهم نیز به عنوان یکی از مطالبات مهم استان است.

وی با اشاره به اینکه استان در خصوص قانون اعتبارات متوازن تخصیص خوبی نداشته، اضافه کرد: بیشتر پروژه‌های استان از محل همین اعتبارات تامین بودجه می‌شود، این در حالی است که حداکثر تخصیص در سال‌های گذشته ۳۰ درصد بوده و این موضوع شرایط سختی را در روستاهای کم برخوردار و محروم ایجاد خواهد کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال به رغم تمام مشکلات موجود در کشور و دولت در خصوص درآمدها، در ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۴۲ درصد از تخصیص کل بودجه به استان ابلاغ شده که ۶۰ درصد از این میزان به صورت نقدی بوده که این مهم در سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده و این در حالی است که در پایان سال گذشته حدود ۴۳ درصد تخصیص بودجه ابلاغ شده بود.

آقازاده با بیان اینکه انتظار داریم در این سفر تکلیف پروژه‌های سفر ریاست جمهور و هیات دولت مشخص شود، گفت: حدود ۲۰ پروژه جدا از پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در استان با پیشرفت حدود ۸۰ درصدی وجود دارد که برای تکمیل نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستند که در صورت تزریق اعتبار به این پروژه‌ها شاهد بهره‌برداری از آنها در پایان دولت و ایجاد رضایتمندی در میان مردم استان خواهیم بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها