|
کدخبر: 121977

پیشتازى نرخ صادراتى فولاد ایران

در معاملات این هفته صادر‌کنندگان اسلب ایران گوی رقابت را از دیگر رقبا ربودند که دلیل اصلی آن وضع مساعد بازار محصولات پایانی فولادی آسیا بود.

صنعت و معدن پیشتازى نرخ صادراتى فولاد ایران

در روزهای منتهی به آخر هفته ی گذشته نرخ فوب اسلب صاراتی ایران ۴۳۲ دلار ارزیابی شد در حالی که این عدد برای هفته ی گذشته معادل ۴۱۵ تا ۴۲۵ دلار بوده است.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین صادر‌کنندگان فولاد میانی ایران، محموله ی ۳۰ هزار تنی اسلب به نرخ ۴۳۲ دلار فوب بنادر جنوب ایران معامله کرد که نرخ سی اف ار آن برابر با ۴۶۵ تا ۴۷۰ دلار می‌باشد.

افزایش قیمت محصولات فولاد پایانی آسیا که ناشی از عرضه ی کم این محصولات می‌باشد مهم‌ترین دلیل این حد از افزایش قیمت بوده است.

در بخش بیلت هم تلاش هایی برای بالا بردن قیمت بوده است اما از آنجایی که تقاضای خاصی از سوی متقاضیان اصلی یعنی چین و جنوب شرق آسیا نبوده، بی‌نتیجه ماند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که یک محموله ی کوچک بیلت ایران هم با قیمت فوب ۴۱۰ دلاری به اندونزی فروخته شده است که البته با در نظر گرفتن هزینه‌های حاشیه‌ای و اضافی معادل ۴۰۰ دلار می‌باشد.

در چین و تایلند اخبار شنیده حکایت از قیمت فوب ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلاری برای بیلت ایران دارد. تایلندی‌ها به دلیل پایین بودن نرخ میلگرد داخلی تمایلی به خرید ندارند و در طرف دیگر چینی‌ها حاضر به خرید بیلت بالاتر از قیمت فوب ۴۰۵ دلاری نیستند.

نرخ بیلت صادراتی ایران در روزهای منتهی به آخر هفته ی گذشته معادل ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار ارزیابی شد در حالی که این عدد در هفته ی پیش از آن برابر با ۳۹۷ تا ۴۰۴ دلار بوده است.

با این حال از نظر فعالان و صاحب نظران بازار، این افزایش قیمت به دلیل افت بازار سهام چین پایدار و با دوام نخواهد بود.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها