|
کدخبر: 105201

سرپرست وزارت صمت:

۲۵۰۰ ردیف واردات ممنوع شد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه قطع وابستگی به خارج وزارت به دنبال محدودیت و کنترل واردات است و در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف واردات را ممنوع کردیم.

صنعت و معدن ۲۵۰۰ ردیف واردات ممنوع شد

حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در آیین بهره برداری از طرح های ملی، فولاد مبارکه اصفهان را بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و نماد کار، تولید و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: مجموعه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در تلاش است که تا قبل از پایان دولت یازدهم ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح کند و خوشبختانه امروز در هفته دوم آن دو طرح بزرگ افتتاح و یک طرح آن کلنگ زنی شد.

وی افزود: قطار توسعه کشور علی رغم تلاش‌های دشمن و فشارهای اقتصادی توقف ناپذیر است و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد و ۳ هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد در کشور در حال حرکت است و این ۲۰۰ طرح جزو بزرگترین طرح‌های صنعتی و معدنی خواهد بود که هر هفته افتتاح می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اصفهان ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی دارد که ۴هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی در آن در حال اجراست و از این میزان حدود ۶۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد و هزار و ۶۰۰ تای آن بالای ۶۰ درصد است.

وی دو هدف اصلی را در افتتاح این طرح‌ها بیان کرد: یکی از آنها تحول عظیم چشم‌گیری که در رونق و توسعه کشور به لحاظ قطع وابستگی و اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود و متاسفانه تا هم اکنون وارد کننده ورق گرم هستیم که با اجرای طرح نورد گرم ۲ نه تنها نیاز کشور تامین بلکه مازاد آن صادر خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه روزی برسد که درِ چاه‌های نفت بسته شود و اقتصاد کشور بدون نفت اداره شود، گفت: سال ۹۹ عمده امورات کشور از محل ارز حاصل از صادرات اداره می‌شود و هرچه اتکا به تامین تجهیزات خارجی را کمتر کنیم در واقع دریافت مجوز راحت‌تر گرفته می‌شود.

وی دومین دستاوردهای افتتاح طرح‌ها را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن به دنبال ناامیدی جوانان است اما سرمایه‌گذاری عظیمی در کشور برای ایجاد اشتغال انجام شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت در زمینه قطع وابستگی به دنبال محدودیت و کنترل واردات است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هزار ردیف واردات را ممنوع کردیم و این روند ادامه خواهد داشت که این فرصت طلایی است تا تولید روی پای خود بایستد و درآمد آن حاصل از صادرات بومی خود شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها