|
کدخبر: 104727

بهره‌وری سرمایه مهمترین دغدغه بخش صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افت سرمایه‌گذاری در بخش تولید و بهره‌وری سرمایه مهمترین موضوع و دغدغه در بخش صنعت و معدن است.

صنعت و معدن بهره‌وری سرمایه مهمترین دغدغه بخش صنعت و معدن

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، سعید زرندی در جلسه ویدئوکنفرانس با معاونان برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گفت: افت سرمایه‌گذاری و شکل نگرفتن طرح‌های بزرگ صنعتی در آینده برای کشور مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و باید در استان‌ها بتوانیم با هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید این معضل را برطرف نماییم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری سرمایه از دغدغه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: هزارن پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای آن میلیارد‌ها تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و باید تلاش کنیم این پروژه‌ها به اتمام برسند.

زرندی تأکید کرد: چرا باید سرمایه‌گذار جدید فعالیتی را از صفر شروع کند در حالی که صد‌ها پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد؟

وی گفت: سازمان‌های استانی باید سرمایه‌گذاران جدید را به سمت واحد‌های نیمه‌تمام، تعطیل و راکد هدایت کنند.

معاون طرح و برنامه همچنین در این جلسه افزود: شاخص‌هایی برای عملکرد استان‌ها مشخص نمودیم و قصد داریم به صورت ماهانه آن را بصورت رسمی اعلام کنیم.

وی گفت: این شاخص‌ها شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، مدیریت بازار و تمانین مالی و توسعه سرمایه گذاری می‌باشد.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم شرکت‌های بزرگ را به سمت استفاده از ابزار‌های نوین مالی سوق دهند.

وی گفت: در سال جاری اهتمام ویژه به ورود شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه، انتشار اوراق و سایر ابزار‌ها داریم.

معاون طرح و برنامه در پایان تأکید کرد: هر موضوع، دستورالعمل آیین‌نامه یا رویه‌ای که مخل تولید و مانع بهبود فضای کسب‌وکار است، حتی اگر رویه‌های داخل وزارتخانه و معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه خودمان نیز می‌باشد به معاونت طرح و برنامه اعلام کنید تا به اصلاح آن مبادرت کنیم و یا پیگیری برای رفع آن را انجام دهیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

 

منبع: میزان

ارسال نظر