|
کدخبر: 97944

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

سفری به زیباترین معادن نمک دنیا + تصاویر

گفته می‌شود یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک اروپا، معدن نمک پراید است. این معدن دارای بیش از سه میلیارد تن نمک است و مجموعه‌ای گسترده از تونل‌ها و سالن‌هاست که افرادی که به دنبال نمک‌درمانی هستند و یا خواهان استفاده از چشمه‌های آب نمک هستند به این مکان مراجعه می‌کنند.

گسترش‌نیوز: برخی از بزرگترین زیبایی‌های مناظر جهان را نمی‌توان از بالای کوه‌ها کشف کرد. معادن زیرزمینی نمک در دل کوه‌ها در انتظار بازدیدکنندگان است. اگر ماجراجو هستید و یا علاقه‌مند به نمک‌درمانی هستید و یا خواهان دیدین شگفتی‌های طبیعت در یک فضایی خاص هستید بهترین مکان معادن نمک هستند پس با ما همراه شوید تا شما را با زیباترین معادن نمک جهان آشنا کنیم.

اسپانیا - کوه نمک کاردونا

در ۹۶ کیلومتری شهر بارسلونا کوه نمک کاردونا قرار دارد. این کوه نمک یکی از بزرگترین سازه‌های زمین‌شناسی در نوع خود محسوب می‌شود.

پس از بسته شدن این معدن در اوایل دهه ۱۹۹۰ این مکان به محلی برای تفریح گردشگران اختصاص یافت. گردشگران با رعایت نکات ایمنی می‌توانند از شگفتی‌ سازندهای نمکی در دل کوه دیدن کنند.

madannamak01.jpg

بلاروس - معدن نمک سولیگورسک

این معدن که در سال ۱۹۴۹ بازگشایی شد به دلیل نمک حاوی مقادیر زیاد ( نمک حاوی پتاسیم محلول در آب) بسیار قابل توجه است. یکی از پنج دالان حفاری شده در ۵۰ سال قبل همچنان به منظور جمع‌آوری مواد معدنی استفاده می‌شود و مابقی دالان‌ها به منظور نمک‌درمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اعتقاد بر این است که هوای خشک با یون‌های نمکی اثر شیمیایی مثبتی بر سیستم تنفسی دارد. بسیاری از افرادی که به این مکان مراجعه می‌کنند کودکان آسیب‌دیده از فاجعه اتمی چرنوبیل هستند. این معدن نمک میزبان بیمارانی از کشورهای روسیه، ژاپن و اوکراین به منظور نمک‌درمانی است. این معدن تنها به منظور درمان بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.

madannamak02.jpg

کلمبیا - کلیسای جامع زیپاکوئیرا

درست در خارج از بوگوتا( پایتخت کلمبیا) کلیسای جامع زیپاکوئیرا قرار دارد.. این کلیسا در سال ۱۹۳۲ و در عمق ۱۸۳ متری زمین ساخته شده و هر یکشنبه میزبان ۳ هزار نفر بازدیدکننده است. اگرچه کلیسای کاتولیک به طور رسمی کلیسای جامع را به عنوان یک کلیسای جامع به رسمیت نمی‌شناسد، اما این کلیسا هنوز یک مکان زیارتی برای بسیاری از بازدیدکنندگان این منطقه است. در این مکان مجسمه‌های متعددی وجود دارد.

madannamak03.jpg

لهستان - معدن نمک ویلیشکا

معدن نمک ویلیشکا واقع در جنوب لهستان در قرن سیزدهم میلادی بازگشایی شده است. امروزه این معدن یکی از آثار تاریخی لهستان به شمار می‌رود که شامل ده‌ها مجسمه نمکی و حکاکی شده از سوی هنرمندان معاصر این کشور است. این معدن همچنین دارای چهار عبادتگاه ساخته شده از سوی معدنچیان است. بخشی از این معدن نمک نیز به منظور برگزاری مراسم‌های عروسی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

madannamak04.jpg

رومانی - معدن نمک سالینا توردا

این معدن باشکوه و مجلل از سال ۱۲۰۰ میلادی وجود داشته است. این معدن نمک که یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک جهان است. در سال ۲۰۱۰ به منظور بازدید علاقه‌مندان بازسازی گسترده‌ای بر روی این معدن انجام و بازگشایی شد. این معدن دارای یک پارک تفریحی زیرزمینی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از امکاناتی نظیر چرخ و فلک، سالن آمفی‌تئاتر و سالن بولینگ استفاده و همچنین در دریاچه زیرزمینی با قایق پدالی گردش کنند.

madannamak05.jpg

ترانسیلوانیا - نمک معدن پراید

گفته می‌شود یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک اروپا ، معدن نمک پراید است. این معدن دارای بیش از سه میلیارد تن نمک است و مجموعه‌ای گسترده از تونل‌ها و سالن‌هاست که افرادی که به دنبال نمک‌درمانی هستند و یا خواهان استفاده از چشمه‌های آب نمک هستند به این مکان مراجعه می‌کنند. این معدن دارای امکاناتی نظیر رستوران، کافه، کتابخانه، بیلیارد و استخر است. علاوه بر زیبایی‌های این معدن همچنین یک عبادتگاه حفاری شده نیز در این معدن کنده‌کاری شده است.

madannamak06.jpg

آلمان - معدن نمک شاندرشائوسن

معدن نمک شاندرشائوسن از معادنی است که می‌توانید در آن به قایق‌سواری در دریاچه نمکی بپردازید. این معدن ویژه افرادی است که به دنبال ماجراجویی هستند. این معدن می‌تواند به منظور برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری و ماراتن نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این معدن دارای سالن‌ کنسرت نیز هست.

madannamak07.jpg

منبع: greatvaluevacations

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها