|
کدخبر: 97852

این هشدار معدنی را جدی بگیرید!

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: اکنون قیمت زغال‌سنگ ۲۶.۵ درصد شمش فولاد خوزستان است، اما تداوم چنین قیمتی در بلند مدت می‌تواند توسعه معادن زغال سنگ و سرمایه‌گذاری جدی در آن را به مخاطره اندازد.

گسترش نیوز: "سعید صمدی" در خصوص قیمت‌های داخلی زغال سنگ افزود: در داخل قیمت زغال سنگ وابسته به قیمت شمش فولاد است، یعنی هر اتفاقی برای شمش بیفتد برای زغال سنگ نیز مشابه آن اتفاق خواهد افتاد و فعالان عرصه زغال‌سنگ همه‌روزه نگاهشان به بورس کالا و قیمت شمش است.

madanzoghalsang.jpg

صمدی یادآور شد: در جهان نسبت قیمت زغال سنگ به شمش فولاد ۳۳ درصد در حداقل و کف ممکن است، به عنوان مثال قیمت زغال سنگ پرمیوم ۱۳۰ دلار و قیمت شمش فولاد به طور متوسط ۳۵۰ دلار است.

وی ادامه داد: اکنون در تلاشیم به سمتی حرکت کنیم که زغال سنگ به قیمت واقعی خود نزدیک تر شود.

دبیر انجمن زغالسنگ ایران خاطرنشان کرد: در نیمه دوم امسال مصرف زغال سنگ اوج می‌گیرد، چون شرکت فولاد زرند ایرانیان در منطقه زرند در حال راه‌اندازی است و مصرف سالیانه آن ۱.۴ میلیون تن پیش‌بینی می‌شود.

افزایش قیمت زغال سنگ در پساکرونا

وی در ادامه در خصوص قیمت‌های جهانی زغال سنگ گفت: در دو سه ماه اخیر قیمت زغال سنگ همچون سایر کامودیتی‌ها متاثر از کرونا قرار گرفت و قیمت‌ها ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت، به طوری که قیمت زغال‌سنگ پرمیوم از تنی ۱۶۰ دلار به ۱۲۵ تا ۱۳۰ دلار کاهش یافته است.

به گفته این مقام صنفی، پیش‌بینی می‌شود در دوران پسا کرونا به شرایط عادی بازگردیم و قیمت زغال سنگ نیز به همان نسبت در رنج طبیعی خود حرکت کند.

وی یادآور شد: درست است که اکنون مصرف زغال سنگ کم شده اما تحت تاثیر کرونا تولید آن نیز کاهش یافته است.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها