|
کدخبر: 96838

گسترش‌‌نیوز از اقدامات هفته اخیر ایمیدرو گزارش می‌دهد؛

از توجه به سنگ‌های تزئینی تا برنامه برای افزایش تولیدات

در دومین هفته از اردیبهشت شاهد نشست‌های متعدد رئیس‌ هیات عامل ایمیدرو با بخش‌های مختلف صنایع معدنی بودیم.

گسترش‌نیوز: در این گزارش به خلاصه مهم‌ترین اقدامات اجرایی ایمیدرو در هفته دوم اردیبهشت‌ ۱۳۹۹ پرداختیم با ما همراه باشید:

۸ اردیبهشت

در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست ویدیو کنفرانسی به بررسی برنامه‌های این سازمان در حوزه سنگ‌های تزئینی پرداخت. وی گفت تعیین مشوق‌های صادراتی (حذف عوارض صادراتی)، تامین تجهیزات، ارائه تسهیلات و بازاریابی فروش از جمله موضوعات کلیدی در سنگ‌های قیمیتی به شمار می‌رود که در شورای‌عالی معادن پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: معافیت از پرداخت حقوق دولتی معادن کوچک تزئینی به منظور توسعه این معادن، به عنوان یک برنامه حمایتی می‌تواند شامل اینگونه معادن شود که شورای‌عالی معادن می‌تواند این مجوز را صادر کند.

وی راه‌اندازی پایلوت بازارچه سنگ‌های تزئینی در اصفهان را مهم ارزیابی کرد و گفت: این بازارچه می‌تواند رویکرد صادراتی داشته باشد و در فعال‌سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل این حوزه اثرگذار باشد.

به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت کار رئیس هیات عامل ایمیدرو، طی پیامی از نیروهای ایمنی و بهداشت این سازمان و شرکت‌های تابعه تقدیر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: اینجانب روز جهانی ایمنی و بهداشت را - که بیان‌کننده هدف‌گذاری سازمان جهانی کار در توقف همه گیری جهانی کرونا و حفظ جان انسان‌ها با رعایت مسائل ایمنی و بهداشت است را فرصتی برای ابراز قدردانی از تمامی نیروهای HSEE شاغل در واحدهای تابعه ایمیدرو به ویژه نیروهای کادر ایمنی و بهداشت می‌دانم و ضمن عرض تبریک به مناسبت این روز بزرگ، از زحمات همه همکاران گرانقدر تشکر وافر دارم و برای یکایک این همکاران، آرزوی تندرستی و بهروزی می‌کنم.

۹ اردیبهشت

خداداد غریب پور در جلسه پایش طرح‌های ظرفیت یابی معدنی در استان‌های کمتر برخوردار کشور گفت: ایمیدرو با اجرای این طرح ها، درصدد بررسی وضعیت استان‌های کم برخوردار اما دارای معدن است تا بتواند نسبت به توسعه آنها و در عین حال تکمیل زنجیره فلزات اقدام کند.

طرح اول

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار، گفت: در این طرح، ۱۲ استان شامل اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، هرمزگان و کردستان با جمعیت حدود ۱۴ میلیون نفر توسط یک شرکت خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در طرح مذکور، مواد معدنی مختلف شامل سنگ آهن، بوکسیت، مس، طلا، نقره، سیلیس، منگنز، منیزیت، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سنگ‌های تزئینی، آهک، زغال سنگ، تیتانیوم، نیکل، قلع و غیره بررسی می‌شوند.

طرح دوم

غریب پور با اشاره به طرح انجام خدمات ظرفیت یابی معدنی گفت: این طرح در ۶ استان شامل کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان ممسنی (استان فارس) اجرا می‌شود که در مجموع ۱۱۱ هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه، فعالیت‌های دفتری شامل جمع آوری داده‌ها گزارشات قبلی، پردازش داده‌ها و تهیه بانک اطلاعاتی و معرفی مناطق مستعد برای هر تیپ ماده معدنی انجام شده است. با توجه به شیوع کرونا، در اجرای فعالیت‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در صورت تاخیر ناشی از این وضعیت، قراردادها تمدید شود.

غریب پور گفت: ایمیدرو وضعیت زیرساخت‌های معادن استان‌های کمتر برخوردار را بررسی می‌کند تا امکانات مورد نیاز توسعه معادن را فراهم سازد.

در این جلسه، وضعیت اجرای طرح‌های ظرفیت یابی معدنی توسط مجریان بررسی شد.

۱۰ اردیبهشت

عباس نعیمی در جلسه کمیته سلامت اداری ایمیدرو گفت: بخش زیادی از ارتباطات ایمیدرو با دیگر دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه به صورت الکترونیکی است و توسعه دولت الکترونیک در سازمان ها، شفافیت و ارتقای سلامت اداری را به همراه خواهد داشت.

در این جلسه مصوباتی از جمله تهیه و تدوین اهداف کمیته سلامت اداری در امسال، ایجاد میز خدمت در محل سازمان ایمیدرو با هدف تکریم مراجعه‌کنندگان به تصویب رسید.

همچنین در این تاریخ رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با اکبر ترکان، رئیس هیات مدیره آلومینیوم جنوب گفت: مجموع اکتشافات این سازمان به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع رسید. وی در ادامه گفت: ، کنسرسیومی متشکل از ۱۱ شرکت بزرگ معدنی برای مشارکت در فعالیت‌های اکتشافی تشکیل شد، گفت: ۶۶ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات با حمایت ایمیدرو توسط بخش خصوصی انجام شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام و افزایش بودجه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تا ۱۸۰۰ میلیارد تومان طی امسال در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم جنوب با اشاره به اقدامات توسعه‌ای سازمان ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: حمایت‌های ایمیدرو به ویژه دکتر غریب پور در راه‌اندازی پروژه آلومینیوم جنوب (سالکو) قابل تقدیر است.

۱۱ اردیبهشت

خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت روز کارگر در پیامی این روز را به تلاشگران عرصه کار و تولید تبریک گفت. در بخش از این پیام آمده است: باعث خرسندی است امسال، سالروز گرامیداشت مقام کارگر مصادف با ایام پر خیر و برکت ماه رمضان است. امیدوارم با عنایت پروردگار مهربان، دست هایی که آیینه تلاش‌های طاقت فرسا است، همواره پر برکت باشد. روز کارگر را به شما فعالان فخیم و سخت کوش عرصه کار و تولید شادباش و تبریک عرض می‌کنم. به امید رونق بیش از پیش تولید ملی و بهروزی کارگران عزیزمان

در این روز همچنین خداداد غریب‌پور، در جمع تعدادی از مدیران ایمیدرو گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های ایمیدرو در سال ۹۹ به این امر معطوف شده است که با اجرای طرح‌های نیمه تمام، میزان تولیدات کشور در حوزه‌های مختلف (فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی و...) افزایش یابد و این اقدام در راستای ایفای نقش توسعه‌ای ایمیدرو خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: میزان اعتبارات سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی ایمیدرو در بودجه سال ۹۹ معادل ۱۸ هزارمیلیارد ریال مصوب شده است که در مقایسه با بودجه مصوب سال گذشته، معادل ۲.۴ برابر افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: در بودجه امسال ایمیدرو، تولید مواد معدنی حوزه در سال ۹۹ نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ به طور میانگین به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است. وی گفت: این اقدام موجب خواهد شد تا پروژه هایی همچون آلومینای ایران(جاجرم) و آلومینیوم جنوب(سالکو) با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار بگیرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها