|
کدخبر: 95889

گسترش‌‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کرونا مانع فعالیت فولاد خوزستان نشد

فولاد خوزستان با وجود کرونا همچنان به فعالت خود ادامه می‌دهد و راهکارهای مختلفی را نیز برای مقابله با این ویروس در پیش گرفته است.

گسترش‌نیوز: در فروردین ماه و با وجود کرونا رکود تولید تولید روزانه شمش فولاد خوزستان به سیزده هزار و ۱۰۴ تُن رسید.در این گزارش سعی داریم تا به اقدامات این شرکت فولادی در نخستین ماه از فصل بهار ب‍پردازیم با ما همراه شوید.

fooladekhozestan1009.jpg

۱ فروردین

در نخستین روز از فصل بهار علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پیامی سال جدید را تبریک گفت: در متن این پیام آمده است: فرارسیدن سال نو، شمیم رویش شوق انگیز هستی و آغاز بهار طبیعت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می‌باشد و امسال نیز با شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) آغاز و با اعیاد شعبانیه عجین و عطرآگین شده است را گرامی داشته و برای شما همکاران عزیز و خانواده محترم‌ تان صمیمانه آرزوی سلامتی و بهروزی می‌نمایم.

افتخار دارم به ‌عنوان عضو کوچک بزرگترین شرکت صادر‌کننده محصولات فولادی کشور از همت، تلاش و زحمات بی‌دریغ تمامی کارکنان گرامی در سطوح مختلف شرکت در تحقق بخشی به رونق تولید، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

امید است در سال جدید با استعانت از حضرت باری‌تعالی در سایه عنایات و توجهات حضرت ولیعصر (عج) تحت زعامت رهبر معظم انقلاب با مدیریت جهادی، تفکر انقلابی و پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و یاری یکدیگر در مسیر توسعه و آبادانی ایران اسلامی قدم برداریم.

۶ فروردین

علی کیانی مدیر مجتمع آموزشی امام حسین (ع) فولاد خوزستان گزارشی از عملکرد این واحد آموزشی در زمان تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا اعلام کرد و افزود: آموزش مدارس مجتمع امام حسین (ع) فولاد خوزستان به صورت مجازی ادامه دارد.

۷ فروردین

روابط عمومی فولاد خوزستان در این تاریخ گزارشی از اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و مقابله به کرونا در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد و در پایان عنوان کرد: اکنون با فرارسیدن سال ۱۳۹۹ و نام‌گذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری (مدظعه العالی) بنام "جهش تولید" گروه فولاد خوزستان همچون سال‌های گذشته، در مسیر تولید پایدار و با کیفیت گام بر می‌دارد. شعار سال ۱۳۹۹ این شرکت "تکمیل زنجیره ارزش و تحول در تولید محصولات خاص با تمرکز بر اجرای طرح‌های توسعه، ایمنی و بهداشت محیط کار و تقویت سرمایه‌های انسانی" است و کارکنان تلاشگر خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها دست به‌دست هم می‌دهند و مانند یک سرباز در این مجموعه برای آبادی و سربلندی ایران اسلامی تا پای جان پیش خواهند رفت.

۱۲ فروردین

در هجدهمین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان خوزستان، که با حضور جمعی از مسئولان دولتی، لشکری، کادر درمانی و فعالان این عرصه در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد. از خدمات شرکت فولاد خوزستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در ستاد مرکزی مبارزه با کرونا تقدیر شد.

غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان به نمایندگی از مدیرعامل در این جلسه گزارشی از خدمات شرکت فولاد خوزستان ارائه نمود.

در پایان این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، معاون سیاسی استاندار خوزستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سایر مسئولان از خدمات مدیرعامل فولاد خوزستان و هیات مدیره این شرکت با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

۱۴ فروردین

رکورد تولید روزانه شمش فولاد خوزستان در چهاردهمین روز از بهار ۱۳۹۹ به سیزده هزار و ۱۰۴ تُن رسید.

محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان، ضمن اعلام‌ این خبر افزود: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا و تلاش برای حفظ سلامتی کارکنان، محدودیت هایی برای حضور کارکنان به‌وجود آورده است، فولاد مردان توانستند در بهار ۱۳۹۹ نخستین گام "جهش تولید" را با قاطعیت بردارند.

۱۵ فروردین

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پیامی درگذشت دکتر محمد طاهر احمدیان مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان را تسلیت گفت.

۲۱ فروردین

شرکت فولاد خوزستان همزمان با میلاد حضرت مهدی موعود (عج) و در راستای ایفای مسئولیت‌‌های اجتماعی و با هدف پیشگیری و مبارزه با ویروش کرونا پنج هزار بسته‌ ی ارزاق و مواد بهداشتی به قرارگاه جهادی شفای خوزستان اهدا نمود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌ عصر (عج) خوزستان در همین راستا گفت: شرکت فولاد خوزستان بهترین الگو در میان دیگر شرکت‌های صنعتی در مبارزه با کرونا است.

سردار شاهوار پور تاکید داشت: تهیه و توزیع بسته‌‌های بهداشتی و ارزاق برای اقشار کم‌‌ برخوردار مناطق محروم از سوی شرکت فولاد خوزستان، بهترین الگو می‌باشد که جای تشکر دارد.

وی افزود: کمک به ساکنان مناطق محروم در شرایط سخت و بحرانی یک وظیفه‌ی انسانی و اجتماعی است که شرکت‌ها با حضور در چنین طرح‌هایی در اصل به مجموعه‌ی خود کمک می‌نمایند.

۲۴ فروردین

دانش آموزان موسسه پیشگامان علم و صنعت فولاد خوزستان با کسب ۶۱ مقام در مسابقات فرهنگی و هنری ناحیه ۲ اهواز خوش درخشیدند.

این مسابقات فرهنگی هنری در سطح شهرستان و با هدف اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت افراد مومن، معتقد، خلاق و کار آفرین در ماه‌‌های بهمن و اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شد و دانش آموزان موسسه پیشگامان علم و صنعت فولاد خوزستان (مدارس امام حسین علیه السلام) توانستند در گرایش‌های مختلف رده‌های برتر را از آن خود کنند.

۲۵ فروردین

در چند روز گذشته، ویدیویی از صبحت‌های یک راننده تریلر مبنی بر کسر مبلغی از حق بار بابت هزینه‌های باشگاه فولاد خوزستان منتشر شده است. در این ویدیو راننده مذکور مدعی شده است در هر بارگیری، از حق کرایه مبلغ ۲۲۷ هزار تومان به صورت مبهم از نامبرده کسر شده و پس از پیگیری شخصی، وی متوجه شده است، این مبلغ را به صورت غیر قانونی، شرکت فولاد خوزستان، بابت هزینه‌های باشگاه برداشت می‌کند! البته در ادبیاتی تُند و غیر عادی از لفظ دزدی استفاده نموده که در جای خود قابل پیگیری است.

اما به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی، باید یادآور شد، هیچ گونه هزینه‌ای از رانندگان، کامیون داران و در مجموع کارکنان حمل‌ونقل از سوی شرکت فولاد خوزستان بابت هزینه‌های باشگاه چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم برداشت نمی‌شود.

از طرفی درآمد و هزینه‌ها باشگاه فولاد خوزستان به صورت جداگانه، سالیانه و به صورت علنی و در مجمع عمومی و با حضور سهامداران محاسبه و تعیین و تصویب و اعلام می‌شود.

در مورد هزینه‌های حمل‌ونقل باید یادآور شد، طبق قانون حمل‌ونقل جاده‌ای و تعرفه راهداری به میزان ۱۴ درصد بابت کمیسیون حق شرکت حمل‌ونقل است که از این میزان ۴ درصد حق پایانه و مابقی به شرکت حمل‌ونقل تعلق می‌گیرد.

نکته ی قابل توجه اینکه در این بین اضافه شدن هزینه (۴ درصد حق پایانه و یا بیمه تکمیلی) به اصل مبلغ کرایه است که هزینه‌ای هم متوجه راننده نمی‌شود.

در این رابطه تمامی اسناد و بارنامه‌ها به صورت الکترونیک و مطابق با تعرفه کشوری صادر و در صورت لزوم در اختیار بخش نظارت قرار داده می‌شود.

انتشار چنین مطلبی از سوی شرکت هایی است که نتوانسته‌اند به صورت قانونی و از طریق تشریفات و مقررات در مناقصات علنی امتیاز لازم را کسب کنند و هدف آنها صرفا تخریب و سهم خواهی می‌باشد.

متاسفانه استفاده ابزاری از برخی رانندگان شریف که شبانه روز در جاده‌ها به کار و تلاش مشغول هستند، کاری غیر انسانی است.

باید یادآور شد، از سوی مدیریت شرکت حمل‌ونقل فولاد لجستیک که زیر مجموعه شرکت فولاد خوزستان می‌باشد، بلافاصله موضوع پیگیری شد‌ اما در این رابطه با راننده مورد نظر نیز هیچ گونه برخورد انفعالی صورت نگرفت و علاوه بر آن در زمان انتشار این بیانیه به ناملرده بار هم به مقصد اهواز از سنگان تعلق گرفت.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده شمش فولاد در کشور، همواره در مسیر آبادانی و اعتلای این مرز و بوم گام بر می‌دارد و با افتخار اعلام می‌داریم، این شرکت تامین معیشت یازده هزار تَن کارکنان را به صورت مستقیم و بیش از ۵۰ هزار تَن به صورت غیر مستقیم را عهده دار است و کلیه فعالیت‌های آن از منظر قانونی شفاف و مستند بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها