|
کدخبر: 99321

ماهیگیری چین از بحران کرونا

در حالی که بیشتر کشورهای جهان در تلاش برای خروج از قرنطینه کرونا هستند، چین از ارزانترین قیمت نفت طی چند سال اخیر بهره برده و به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان مشغول ذخیره‌سازی است.

شهر خبر ماهیگیری چین از بحران کرونا

آمار رهگیری نفتکشها نشان می‌دهد درحال‌حاضر مجموعا ۱۱۷ ابرنفتکش که هر یک ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارند، به مقصد چین در حرکت هستند تا در فاصله اواسط مه تا اواسط اوت محموله هایشان را در بنادر این کشور تخلیه کنند. اگر این ابرنفت‌کشها به اندازه ظرفیت استانداردشان نفت حمل کنند به معنای آن است که چین حداقل ۲۳۰ میلیون بشکه نفت در سه ماه آینده دریافت خواهد کرد. این ناوگان در مسیر چین ممکن است بزرگترین ناوگان ابرنفت‌کشهایی باشند که همزمان برای بزرگترین واردکننده جهان نفت می‌برند.

بسیاری از محموله‌های نفت خام احتمالا در آوریل خریداری شده‌اند که قیمتها از قیمتهای فعلی پایینتر بود و حتی شاخص وست تگزاس اینترمدیت برای یک روز قیمت منفی پیدا کرد.

پالایشگاههای نفت چین ماه گذشته با خروج این کشور از محدودیتهای قرنطینه که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شده بود، محموله‌های نفت ارزان را از آلاسکا، کانادا و برزیل خریداری کرده و از ارزانی کم سابقه قیمت بسیاری از گریدهای نفتی بهره بردند.

برآورد می‌شود که چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با بهره بردن از قیمتهای بسیار ارزان، نرخ پر کردن ذخایر نفت استراتژیک و تجاری را دو برابر کرده است و این عاملی است که درحال‌حاضر که بازار نفت با سقوط شدید تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند، از قیمتها حمایت کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار گمرکی چین نشان می‌دهد واردات نفت خام این کشور در آوریل که تقاضا برای سوختها رو به بهبود گذاشت و پالایشگاه‌های داخلی افزایش نرخ تولید را آغاز کردند، به حدود ۹.۸۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها