|
کدخبر: 320367

خودرو داخلی/واردات خودرو/حمل و نقل

شاهکار جدید شهردار تهران / اتوبوس هاس جدید خراب شد!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تعداد ۱۵۰ دستگاه از اتوبوس های جدید شهرداری تهران، خراب شده اند.

شهری شاهکار جدید شهردار تهران / اتوبوس هاس جدید خراب شد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که تعدا  ۱۵۰ دستگاه از اتوبوس های شهرداری تهران خراب شده و به پارکینگ رفته اند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: رئیس سازمان اتوبوسرانی گفته است که ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نو خراب شده و به پارکینگ رفته است.

پرویز سروری، نائب رییس شورای شهر تهران در خصوص نحوه قرارداد شهرداری با خودروسازان داخلی و گلایه‌مندی آنها، گفت: در شهرداری معاملات به صورت نقدی و غیرنقدی صورت می‌گیرد و چیز تازه ای نیست و خودروسازان می‌توانند قبول کنند یا نکنند؛ اجباری نیست.

وی با بیان اینکه در همه پروژه‌ها از این روش استفاده می‌شود، گفت: حجم پروژه‌ها در شهرداری بالاست و کارها به صورت نقدی و غیرنقدی پیش می‌رود و اگر ملکی به خودروساز معرفی می‌شود، آنها می‌توانند بررسی کنند و در صورتی که مورد تاییدشان نباشد، قبول نکند. 

سروری گفت: ما هنوز هم اعلام می‌کنیم که تمایل شهرداری و شورا به این است که از تولیدات داخل حمایت کنند ولی نباید عده ای سو استفاده کنند و مردم در سرما و گرما به علت خرابی اتوبوس معطل بماند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اتوبوس نو پروتکل پذیرفته شده‌ای دارد و تا مدت‌ها باید بار شهر را بردارد نه اینکه نیامده خراب شوند و به پارکینگ بروند. رئیس اتوبوسرانی گفته که ۱۵۰ اتوبوس نو خراب شده و به پارکینگ رفته است.

وی با بیان اینکه ما از کل ظرفیت اتوبوس کشور در صورتی که استاندارد باشد استفاده می کنیم؛ گفت: هر کارخانه ای که بچرخد، شغل ایجاد می شود اما باید خودرو استاندارد باشد و ما به دلیل اینکه فاصله بین تولید و تقاضا زیاد است از واردات هم استفاده می کنیم اما از تولیدات با کیفیت داخل هم استفاده می کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مورد تحویل اتوبوس‌های داخلی عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد گفت: تاکنون هیچ اطلاعاتی از اینکه واردات چه تعداد اتوبوس با چه برند و چه قیمی قطعیت پیدا کرده در اختیار شورای اسلامی قرار نگرفته است.

روز گذشته پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: رئیس اتوبوسرانی گفته که  ۱۵۰ اتوبوس نو خراب شده و به پارکینگ رفته است، امروز نیز عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران در وضعیت فعلی، حداقل به ۴ هزار دستگاه اتوبوس نیاز فوری دارد، گفت: طبق طرح جامع ترافیک، تهران باید حداقل ۷ هزار اتوبوس فعال داشته باشد، اما در وضعیت فعلی حدود ۳ هزار اتوبوس داریم و به عبارت دیگر برای رسیدن به این خواسته باید ۴ هزار اتوبوس تأمین شود و حتی برخی برآورد‌ها در مورد نیاز تهران به اتوبوس، عدد ۱۱ هزار اتوبوس را نشان می‌دهند.

وی درباره واردات اتوبوس افزود: تاکنون هیچ اطلاعاتی از اینکه واردات چه تعداد اتوبوس با چه برند و چه قیمی قطعیت پیدا کرده در اختیار شورای اسلامی قرار نگرفته است، اما مطلع هستیم در مورد تحویل اتوبوس‌های داخلی عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید هر چه زودتر رفع شود.

در ادمه محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: ما برای خرید ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس داخلی قرارداد داریم و اتوبوس‌های برقی نیز از کشور چین وارد می‌کنیم، طبق قراردادی که داریم تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس از شرکت اسنا در تبریز باقی مانده و شرکت عقاب نیز ۱۵۰ دستگاه دیگر باید تحویل دهد که به امید خدا تا پایان سال این اتوبوس‌ها به مردم تحویل داده می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها