|
کدخبر: 314965

برج میلاد /شورای شهر / سرمایه گذاری

جذب سرمایه ۲۴۷ میلیارد تومانی گسترش برج میلاد/این پروژه ۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران اعلام کرد که توانسته‌اند ۲۴۷ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذاران را برای اجرای پروژه‌های خرد شهری جذب کنند.

شهری جذب سرمایه ۲۴۷ میلیارد تومانی گسترش برج میلاد/این پروژه  ۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد

 نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان منابع مالی از سوی سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های شهری تهران جذب شده است.

وی افزود: پیش از این مناطق مجبور بودند برای جذب سرمایه‌گذار در اجرای خرده پروژه‌های محلات خود مانند اصلاح و بهسازی مبلمان بوستان‌ها معطل بمانند. برای حل این چالش با همراهی اعضای شورای شهر تهران و همچنین با توجه به اختیارات تبصره ۱۹ تفویض اختیار به مناطق انجام شد تا برای جذب سرمایه تا ۵۰۰ میلیون تومان با رعایت تشریفات سازمان سرمایه گذاری اقدام کنند. بر مبنای این تغییر رویکرد  در شش ماه نخست امسال ۲۴۷ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته‌ایم.

خاصه باف در ادامه تاکید کرد:  اجرای کلان پروژه‌ها از ابتدای سال نیازمند یکسری اقدامات قانونی بر مبنای قوانین و اسناد بالادستی است، این اقدامات شامل مواردی همچون مطالعه و تایید طرح توسط مشاور، تصویب اسناد مورد نیاز،  استخراج مدل مالی پروژه، انتشار فراخوان سرمایه‌گذاری، معرفی سرمایه گذار و در نهایت بستن قرارداد فی مابین و جذب سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به ابر پروژه‌های شهرداری تهران برای جذب سرمایه گذار، گفت: یکی از این ابر پروژه‌ها طرح H۱ برج میلاد تهران است. برای اجرای این پروژه اقدامات اولیه آن انجام، مشاور نظریه اولیه را اعلام کرده و سرمایه گذار آن که یک سرمایه گذار خارجی است؛ انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه گفت: قرارداد طراحی نهایی پروژه برج میلاد تهران به زودی منعقد می‌شود. همچنین لازم به توضیح است که جانمایی این طرح در حال انجام است.

وی افزود: ارزش قرارداد پروژه H۱ برج میلاد تهران  چیزی در حدود ۶ تا ۸ هزار میلیارد تومان است. از اسفندماه سال گذشته نیز اقدامات لازم برای اجرای این پروژه انجام شده است اما با این وجود به مرحله عقد قرارداد نرسیده‌ایم به این دلیل که اختیار این میزان سرمایه گذاری بر عهده کمیسیون برنامه و بودجه است و باید مصوبه لازم را از این کمیسیون دریافت کنیم.

وی در پایان بیان کرد: همانطور که می دانید سرمایه گذاری تا ۴ هزار میلیارد تومان با دستور شهردار به عنوان رئیس شورای سرمایه گذاری انجام می‌شود و سرمایه گذاری بین ۴ تا ۸ هزار میلیارد تومان نیاز به مجوز کمیسیون برنامه و بودجه شورا دارد.

منبع: شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها