|
کدخبر: 198626

تاملی پیرامون استاندار آینده کرمان

علی علویان

روز پنجم ماه مبارک رمضان سال ۹۷بود که مهندس علیرضا رزم حسینی پس از پنج سال از سمت  استانداری کرمان بدون اطلاع نزدیک ترین مشاورانش استعفا داد.

استاندار+کرمان

من نیز که در آن زمان مشاور سیاسی جناب رزم حسینی و مسئول دفتر جذب سرمایه استانداری در تهران بودم، از این قاعده مستثنی نبودم .

هر چند از این مساله به شدت ناراحت بودم اما ظاهرا با تقدیم استعفای جناب رزم حسینی به وزیر کشور و پذیرش آن توسط جناب وزیر، دیگر هر گونه اقدامی برای بازگشت ایشان بدون نتیجه بود.

متعاقب این رویداد، عصر همان روز جلسه ای مشورتی با حضور تعدادی از بزرگان استان با محوریت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

اعضای جلسه که از این رخداد ناراحت و نگران روند امور اجرایی استان بودند، پس از استماع سخنان و دلایل مهندس رزم حسینی برای استعفای خویش، بنا به درخواست حاج قاسم، نقطه نظرات مشورتی خود را پیرامون گزینه استاندار جدید، ابراز کردند اما در عین حال همه منتظر ماندند تا جمع بندی جلسه توسط حاج قاسم صورت بگیرد.

حاجی که همه حرفا و صحبتها را به خوبی شنیده بود در حالیکه نگاه نافذش را به سمت شهباز حسن پور دوخته بود،  به یک کلام صمیمی اما قاطع، بسنده کرد:

 *شهباز کاراتو بکن و برو کرمان*

هر چند این حرف حاج قاسم با واکنش مخالفت گونه جناب حسن پور مواجه شد اما حاجی بار دیگر کلامش را تکرار کرد: *"شهباز نشنیدی چی گفتم ؟!"*

فردای آن روز من مامور شدم نظر حاج قاسم را به تمام نمایندگان استان کرمان به جز دکتر پور ابراهیمی عزیز که در جلسه حاضر بود ابلاغ کنم و من هم ضمن حضور در مجلس، اطاعت امر کردم و پیغام فرمانده قلبم را به تک تک نمایندگان استان رساندم.

 انصافا نمایندگان استان هم که اکثریت آنان اصلاح طلب بودند، ضمن صحه گذاشتن بر توانایی فوق العاده جناب حسن پور اصولگرا، به نظر حاج قاسم احترام گذاشتند وقرار شد نظر مساعد خود را به دولت اعلام کنند.

مع الاسف آن زمان دولت آقای روحانی به بهانه اینکه از مجلس قرار نیست کسی در ارکان دولت حضور داشته باشد، با این مساله مخالفت کرد و تا آنجا هم که من میدانم حاجی از این تصمیم دولت ابراز تاسف کرد !!

تمام سخن من دراین مقال و نوشتار این است که امروز دولتی بر سر کار آمده است که خود را مرید اندیشه های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می داند و از سوی دیگر و از خوب حادثه، تا کنون بر اساس درخواست دولت، چندین نماینده مجلس، ضمن استعفا، به مجموعه دولت پیوسته اند .

من حتم دارم اگر اکنون حاج قاسم عزیز (اعلی الله مقامه الشریف) در میان ما  بود با تاکیدی به مراتب بیشتر از سال 97 هم از  شهباز می خواست که مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرد و هم از دولت جناب رئیسی می خواست که اولین حکم استانداری در دولت جدید را به نام شهباز حسن پور مزیّن کند؛ مردی که استان کرمان را مثل کف دستش می شناسد و همگان به توانایی و مدیریت فوق العاده و قدرت بالای رایزنی و مذاکره او واقف و معترفند.

امیدوارم نمایندگان معزز و محترم استان ضمن توجه به مساله مهم فوق الاشاره، وزیر محترم کشور و مجموعه دولت را بر این امر مهم و خطیر، متقاعد سازند.

ان شاءالله

همین و بس

 

 

  • علی ارسالی در

    شرایط سال 97 با الان کاملا فرق دارد و ه مچنین هرچند اقای حسن پور در مجلس کارایی خوبی دارند ولی به عنوان استاندار کرمان ن میتوانند کمکی به استان بکنند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها