|
کدخبر: 283418

ساماندهی لکه‌های صنعتی تهران به کجا رسید؟

رستگار؛ معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی تهران سامانه لکه های صنعتی را منوط به تایید فرمانداری دانست و گفت: برای ساماندهی این بافت ها؛ اولین اقدام، تقسیم وظایف بین برخی دستگاه های مختلف بوده و همچنین تا به امروز تشکیل ۵ اکیپ نقشه برداری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ روزه برای برداشت تمام محدوده ها به کار گرفته شد.

شهرک های صنعتی ساماندهی لکه‌های صنعتی تهران به کجا رسید؟

لکه‌های صنعتی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در یکسال گذشته شهرک‌های صنعتی تهران را مجاب کرده تا برای آن برنامه‌ریزی دقیقی را ارائه داده و نحوه فعالیت آن تحت نظارت این شرکت شهرک صنعتی را مشخص کند. درباره وضعیت فعالیت لکه‌های صنعتی و هر آن چه به شهرک‌های صنعتی بازمی گردد با سهیل رستگار معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی تهران به گفتگو نشسته‌ایم که در ذیل می خوانید: با گسترش نیوز همراه باشید.

سهیل رستگار؛ معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: استان تهران با دارا بودن ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری بوده و رسالت اصلی ایجاد زیرساخت در سطح شهرک‌ها ونواحی صنعتی است.

وی با بیان این که تا کنون مبلغ۴.۸۳۷ میلیارد ریال جذب اعتبار برای ایجاد شهرک‌های صنعتی در حوزه زیرساخت اختصاص یافته است یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود باتوجه به پروژه‌های متعدد منعقد شده جهت اجرای زیرساخت این مبلغ به رقمی بالغ بر ۶.۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۰% برخوردار خواهد داشت.

رستگار در بخش دیگری از سخنانش به میزان انجام مناقصه طی سال جاری در این شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۸ مناقصه با برآورد اولیه مبلغی بالغ بر ۷۸۵۷ میلیارد ریال به منظور ایجاد زیرساخت مورد نیاز صنعتگران جهت تامین زیرساخت‌های تولید برگزار شده که منجر به منعقد شدن تعداد ۴۳ قرارداد با مبلغی بالغ بر ۴.۹۸۷ میلیارد ریال شده است.

معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی تهران از عمده نگرانی‌ها و دغدغه های صنعتگران را کمبود برق دانست و  با بیان این که تاکنون معاونت فنی، نسبت به تامین ۴۲ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی اقدام کرده است یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع برق به منظور تسهیل برق رسانی به واحدهای صنعتی احداث شده  و در خصوص تامین آب صنعتی پایدار واحدهای صنعتی، میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه آب و ۲۲ کیلومتر شبکه آب با مبلغ ۲۶۵۰ میلیارد ریال تامین شده است.

احداث ۳ تصفیه خانه در سال ۱۴۰۱

این مقام مسئول در شهرک‌های صنعتی تهران در خصوص احداث تصفیه خانه‌ها گفت: احداث تصفیه خانه‌ها جهت جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست انجام می‌شود در نتیجه  این شرکت در سال ۱۴۰۱ اقدام به احداث ۳ تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی عباس اباد، شمس آباد و شهریار با مبلغی بالغ بر ۲۹۰۰ میلیارد کرده است همچنین،‌ در راستای کاهش ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی شهرک‌های صنعتی عباس آباد و شمس آباد اقدام به احداث و بهره‌برداری از راه دسترسی دوم شهرک‌های یاد شده کرده است و در همین راستا پیگیری‌های مجدانه در خصوص احداث راه دسترسی دوم پرند در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود این مهم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

ساماندهی لکه‌های صنعتی در اولویت برنامه های شرکت شهرک صنعتی تهران

رستگار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که ساماندهی لکه‌های صنعتی در قالب ۳۸ لکه ابلاغ هیات وزیران بوده اذعان کرد:  البته یکی از مهمترین تاکیدات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این بوده که به جای استفاده از لکه‌های صنعتی از اصطلاح بافت یا منطقه صنعتی استفاده شود اما ابلاغ هیئت وزیران قرار گرفتن این بافت‌های صنعتی در زیرمجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بوده و تحت عنوان شهرک‌های صنعتی خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی تهران درباره نحوه ساماندهی بافت های صنعتی گفت: برای ساماندهی این بافت‌ها؛ اولین اقدام، تقسیم وظایف بین برخی دستگاه‌های مختلف است. همچنین تشکیل ۵ اکیپ نقشه برداری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ روزه برای برداشت تمام محدوده‌ها به کار گرفته شده و با حضور نماینده صنعت، نماینده فرماندار و صاحبان صنایع صورت‌جلسه شده و با تایید فرمانداری آماده اقدامات بعدی است.

وی تهیه اطلاعات جامع از بافت‌های صنعتی (لکه های صنعتی) را از دیگر اقدامات مهم در دست اجرای شرکت شهرک‌های صنعتی تهران دانست و یادآور شد: تهیه اطلاعات مرتبط با بافت‌های صنعتی به این شکل که میزان اشتغالرایی، تولید، عرضه و تقاضا در آن ها به چه شکلی است در دست اجرا بوده و به زودی استحراج  اطلاعات آنها به اتمام می رسد.

رستگار در ادامه سخنانش با اشاره به این که بودجه ای حدود ۱۰ میلیارد تومان با همکاری استانداری از سازمان برنامه و بودجه به شکل تخفیف در ۲ مرحله تخصیص خواهد یافت که فعلا در مرحله انجام کارهای اداری است و تا به امروز پیشرفت خوبی هم داشته است.

این مقام مسئول شرکت شهرک های صنعتی تهران در پاسخ به این سوال که تخصیص بودجه تا کی به مرحله اجرا خواهد رسید افزود: امیدواریم تا پایان سال آینده (۱۴۰۲) نهایی شود چرا که بودجه ای که به شهرک های صنعتی تهران تخصیص می یابد در دو مرحله بوده و باید پیش از آن اقداماتی انجام شود و مابقی در سال آینده تخصیص می یابد.

 

 

  • ناشناس ارسالی در

    دروغ گفتن به هیجا نرسید چون ۴ ماه پیش گفتن ۲ ماه دیگه پروانه بهره برداری صادر میشه ولی الان ۲ ماه که چه عرض کنم ۴ ماه گذشته ولی خبری نیست که نیست که نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها