|
کدخبر: 250368

واکنش‌ها به خداحافظی شهاب حسینی از سینما

شهاب حسینی دیروز با انتشار ویدیویی اعلام کرد که در مرز پنجاه سالگی قصد دارد روندی دیگر را در زندگی کاری خود پیش بگیرد و از همکارانش خواست که او را از حضور در پروژه‌های خود معاف کنند.

سینما و تلویزیون واکنش‌ها به خداحافظی شهاب حسینی از سینما

شهاب حسینی دیروز با انتشار ویدیویی اعلام کرد که در مرز پنجاه سالگی قصد دارد روندی دیگر را در زندگی کاری خود پیش بگیرد و از همکارانش خواست که او را از حضور در پروژه‌های خود معاف کنند.

ویدئوی اخیر شهاب حسینی که حدود یک ماه قبل به عنوان داور جشنواره فیلم فجر مشغول بود بازتاب‌های مختلفی داشته است. او در نامه خود که شفاهی آن را می‌خواند ، با اشاره به برخی دشمنی‌های به شخص خودش و مروری بر آنچه در مسیر سینما دنبال کرده گفته که دیر زمانی است به دنبال راه نجاتی است.

حسینی با اشاره به حضور دو گروه کاملا متضاد در عرصه فعالیت‌های هنری شامل متخصصان غیرمتعهد و متعهدان غیرمتخصص، گفته است، «میگویند شهاب حسینی بداخلاق است. تصحیح می‌کنم. من از آنچه امروزه در حرفه خود می‌بینم خشمگینم. می‌گویند اهل غیبت است. می پذیرم و شرمسارم.»

وی خطاب به همکارانش گفته است: در مرز ۵۰ سالگی خود را در بسیاری از اموری که می‌بایست به آن‌ها می‌پرداختم و زمانش را صرف سینما کردم به شدت خود را جامانده از قافله می‌بینم. بنابراین مشتاقم ادامه مسیر را با یافته های خود در قالب نوشتار، کارگردانی و بازیگری جاری و اجرا کنم و اساساً دیگر علاقه چندانی به حضور در پروژه‌های دیگران ندارم، مگر اینکه معنای این سروده زیبا در پیشنهاد همکاری ایشان متجلی باشد.

 سال گذشته نیز فیلمی منتشر شد که در آن شهاب حسینی سوپراستار سینمای ایران در حالی دیده می‌شود که در سفر خود به آمریکا در حال تزریق واکسن کرونا است. آن زایمان و این واکسن که به احتمال زیاد فایزر بوده، سر و صدای زیادی در داخل ایران به وجود آورد.شهاب حسینی هیچ پاسخی به پرسش‌های مطرح شده نداد و ترجیح داد در آمریکا به تنهایی خو کند که البته با تزریق واکسن آنچنان هم نیاز به فاصله گذاری ندارد.

در همین وضعیت بودیم که خبری در ایسنا منتشر شد و توضیحاتی درباره این ماجرا از شهاب حسینی در آن نقل شده بود. حسینی در این باره می‌گوید: «هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی‌ام می‌کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا شانس خود را امتحان کنیم. در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می‌شود تا در صورت شکستگی یا اتفاقات غیرمترقبه، مشکلی برای جامعه هدف به‌وجود نیاید. پس از اتمام کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می‌کنند. در ضمن این واکسن‌ها بعد از خروج از دمای یخ زدگی، چون قابل برگشت و استرداد نیست، مازادش به مردم عادی تزریق می‌شود، کل ماجرا همین بود. اتفاقی که برای هر کسی می‌تواند بیفتد».

البته توضیحات حسینی نه تنها کمکی به روشن شدن ماجرا نکرد بلکه شرایط را برای او سخت‌تر هم کرد. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی و جدی این نکته را مطرح کردند که خوب شد دوستان آقای حسینی برای کار دیگری به او توصیه و اصراری نداشتند وگرنه مشخص نبود برای این سوپراستار سینمای ایران چه اتفاقی رخ می‌داد. شهاب حسینی همانطور که می‌گوید برنامه‌ای نداشته، ولی حاضر بوده برای واکسن مازاد فایزر چند ساعت در صف منتظر باشد.

صفحه مجله «فیلم امروز» در واکنش به اقدام شهاب حسینی در کناره‌گیری از دنیای سینما نوشت: این هم یک راه‌حل است؛ ترکیبی از اعتراض، اعتراف، فرار به جلو، استغاثه، شجاعت، جسارت، طغیان و عصیان و شاید چیزهای دیگر. بستگی دارد از چه موضع و زاویه‌ای به حرف‌های تازۀ سیدشهاب‌الدین حسینی نگاه کنیم.

همچنین پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما اینگونه به داستان می‌پردازد: این ویدئو یکی از بامزه‌ترین چیزهایی بود که در زندگی‌ام دیده‌ام. یاد قسمتی از خانه سبز افتادذم که پسر کوچک خانواده به دشواری کلماتی را بر زبان آوردکه معنای روشنی نداشتند و مهین‌ترابلی با بغض و مهربانی گفت:((توچی می‌خوای بگی علی کوچولوی بینوای ما؟))

منبع: برترین‌ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها