|
کدخبر: 249488

نگاهی به هفت فیلم سینمایی اکران نوروزی

فیلم‌های «روز صفر»، «موقعیت مهدی»، «گل به خودی»، «مرد بازنده»، «سگ بند»، «قدغن» و «شادروان»، لیست هفتگانه اکران نوروز ۱۴۰۱ سینمای ایران را تشکیل می‌دهند.

سینما و تلویزیون نگاهی به هفت فیلم سینمایی اکران نوروزی

به گزارش همت خبر، اکران نوروزی فیلم‌های سینمایی را می‌توان بعد از جشنواره برگزاری فیلم فجر، دومین موضوع مهم سینمای ایران دانست که هر ساله چالش‌ها و حواشی بسیاری به دنبال دارد. در این سال‌ها سینماگران همواره به انتخاب و نحوه اکران آثار در نوروز معترض بودند و آن را سلیقه‌ای و در تضاد با خواست واقعی مخاطب و ظرفیت‌ فیلم‌ها می‌دانستند.

اکران نوروز ۱۴۰۱ نیز از این قاعده کلی مسثنی نبود. حذف «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی را شاید بتوان مهمترین اتفاق در این حوزه دانست تا جاییکه این فیلمساز نام‌آشنا و پیشکسوت سینمای ایران نسبت به آن واکنش تندی نشان داد.

او این اقدام را در تضاد با روح حاکم بر سینما دانست و از نگاه کالایی به این اثر هنری انتقاد کرد. «علفزار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان، نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز موفق به دریافت چهار سیمرغ بهترین صداگذاری، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود، دیگر فیلمی بود که از لیست اکران نوروزی خط خورد.

به این ترتیب فیلم‌های «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «گل به خودی» اثر احمد تجری، «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان، «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی، «قدغن» اثر مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، لیست هفتگانه اکران نوروز ۱۴۰۱ سینمای ایران را تشکیل می‌دهند. در حالیکه در سال‌های گذشته عموماً آثاری در ژانر اجتماعی و نهایتاً یکی دو فیلم کمدی در سبد اکران نوروزی قرار می‌گرفتند که تبعاً سبب نارضایتی مخاطبان می‌شد، نکته مثبت این لیست را می‌توان تنوع ژانر دانست؛ بطوریکه می‌توان گفت این آثار حداقل در ژانر، از تنوع خوبی برخوردار هستند که البته این مهم به دلیل تنوع بالای فیلم‌ها در جشنواره چهلم فجر است.

منبع: همت خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها