|
کدخبر: 219555

تلویزیون غافل شود قافیه را باخته است!

یک تهیه‌کنند سینما و تلویزیون تاکید کرد: برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی در این اواخر دم دستی بوده است.

سینما و تلویزیون تلویزیون غافل شود قافیه را باخته است!

حسن نجاریان تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است. وی در کارنامه هنری‌اش، تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون «خورشید گرفتگی»، «جشن سربرون» و... را دارد و در فیلم‌ و سریال‌هایی چون «درخت گردو»، «در چشم باد»، «یوسف پیامبر» و... به ایفای نقش پرداخته است.

به نظر شما مردم این روزها ترجیح می‌دهند سریال‌های تلویزیونی دنبال کنند یا شبکه نمایش خانگی؟

به نظر من مردم دوست دارند فیلم و سریال خوب ببینند، حالا این سریال و فیلم خوب در هر کدام از این‌ها پخش شود مردم آن را می‌بینند و اخیراً هم می‌بینیم که در شبکه نمایش خانگی هم فیلم‌های متأسفانه دم دستی تولید می‌شود که خب طبعاً مردم دوست ندارند و دنبال نمی‌کنند. در شبکه‌های تلویزیونی هم وقتی به مخاطب و به داستان سریال توجه نمی‌شود، مورد اقبال تماشاچی هم قرار نمی‌گیرد.

آیا موافق هستید اگر سریال قوی در تلویزیون تولید شود، می‌تواند کماکان رسانه مورد علاقه مردم باشد؟

بله. به طبع دسترسی مردم به تلویزیون بیشتر از نمایش خانگی است اما مردم چک سفید نداده‌اند که هرچه تلویزیون پخش کند را ببینند. در مورد رسانه‌های دیگر هم همینطور. همانطور که در صحبت‌هایم گفتم مردم دوست دارند فیلم و سریال خوب ببینند و این ربطی به رسانه‌اش ندارد. دسترسی مردم به تلویزیون درحال‌حاضر بیشتر از بخش‌های فضای مجازی است و وقتی هم می‌بینیم یک سریالی در شبکه نمایش خانگی با استقبال خوبی مواجه می‌شود بازهم می‌بینیم یک دهم تلویزیون بازخورد دارد.

تلویزیون مخاطبانش بیشتر است ولی نباید این را برای خودش امتیاز تلقی کند و اگر ساخت سریال‌های بد را ادامه دهد قطعا بیننده به سمت فضاهای دیگر می‌رود حالا این فضا می‌تواند شبکه نمایش خانگی باشد یا شبکه‌های خارجی یا فضای مجازی. تلویزیون باید این هوشمندی را داشته باشد که همچنان برای مخاطب فیلم و سریال خوب بسازد.

به نظر شما درحال‌حاضر در حوزه سریال‌سازی در کدام ژانر رسانه می‌تواند مخاطب بیشتری داشته باشد؟

به نظر من بالاخره یک بخشی از سریال‌ها که مخاطب توقع دارد سرگرمی است و بحث‌های اطلاعاتی، معارفی و چیزهایی که آموزش می‌بینند در هنگام یک فیلم مباحث ثانویه است و آمیخته به سرگرمی و لذت بردن از دیدن یک سریال می‌شود. اما فیلم خوب می‌تواند در ژانرهای تاریخی، ترسناک، امنیتی جاسوسی یا عاطفی خانوادگی باشد و تلویزیون باید در همه این زمینه‌ها سریال تولید کند که خواست بیننده را در ژانرهای مختلف تأمین کند.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها