|
کدخبر: 219156

قول وزیر ارشاد برای برداشتن محدودیت های سینما

هفته گذشته برخی تهیه‌کنندگان سینما دیداری با مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارتخانه داشتند که در آن برخی مطالبات سینمایی‌ها بیان شده است.

سینما و تلویزیون قول وزیر ارشاد برای برداشتن محدودیت های سینما

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما که از جمله حضار در دیدار تهیه‌کنندگان سینما با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده گفت: نخستین جلسه شورای مرکزی تهیه‌کنندگان به نمایندگی از ۷۰۰ تهیه‌کننده که تمام امور سینمای ایران را به عهده دارند و به عنوان عصاره‌ای از سینمای ایران به حساب می‌آیند با وزیرجدید فرهنگ برگزار شد؛ در این جلسه وزیر نسبت به حرف هایی که از ایشان نقل شده بود واکنش نشان داد و گفت که این سخنان درباره سینما تقطع شده و گزینشی بوده و مواضع خودشان را در ارتباط با سینما مطرح کردند که باعث خوشحالی و دلگرمی تهیه‌کنندگان شد.

وی افزود: تهیه‌کنندگان مطالباتی انباشته شده داشتند که تمام آنها از جمله خسارات دوران کرونا در جلسه مطرح شد و وزیر هم نقطه نظرات شان را بیان کردند و اظهار علاقه کردند هر دو ماه یکبار حتما با صنف تهیه‌کنندگان جلسه داشته باشند و به عنوان وزیر فرهنگ موانع توسعه در سینما را بردارند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: بحث‌های زیاد دیگری مطرح شد درباره نوع چیدمان سینما و زیرساخت‌های ساخت سینما و محدودیت‌ها، که وزیر قول داد محدودیت‌ها از سینما برداشته شود و سینما گران دستشان برای ساخت فیلم‌ها باز باشد تا بهتر به قصه‌ها بپردازند.

ساداتیان اضافه کرد: در این جلسه یک سری مسائل صنفی مانند مالیات و تسهیلات هم مطرح شد. تهیه‌کنندگان با وزیر مطرح کردند که در لایحه بودجه هیچ سرفصلی برای استفاده از بنگاه‌های اقتصادی نداریم. اگر نیاز هست سینما را توسعه دهیم تا اوقات فراغت مردم را پر کنیم و بسیاری از حرف‌های تلنبار شده اجتماع را در قالب فیلم‌ها بیان کنیم باید تولید‌کنندگان چه در حوزه سالن‌های نمایش چه در حوزه تولید محتوا از خدمات مالی ارزان قیمت که در دسترس است استفاده کنند.

این تهیه‌کننده گفت: وزیر قول داد طرح معافیت مالیاتی سینماگران را که مجلس در اوج کرونا لغو کرد را پیگیری کند.

 

منبع: ایران آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها