|
کدخبر: 218615

آمریکا میزبان تئاتری از ایران شد

جشنواره تئاتر مونولوگ «یونایتد سولو» امریکا میزبان نمایش «چهلمین امید یا بیست و هشتمین زن!؟» به نویسندگی و کارگردانی صائب میر، است و به همین مناسبت در برادوی نیز به نمایش درخواهد آمد.

سینما و تلویزیون آمریکا میزبان تئاتری از ایران شد

چهلمین امید یا بیست و هشتمین زن؟ در مرکز تئاتر رو/ROW واقع در خیابان ٤٢ برادوی نیویورک روایت خواهد کرد. حضور در جشنواره یونایتد سولو شامل یک مجوز اجرای دو ساله برای گروه‌ها در برادوی است که در صورت آماده نشدن هر گروهی برای امسال، اجرا برای سال بعد تمدید خواهد شد.

همچنین درحال‌حاضر فیلم تئاتر این اثر در رتبه اولِ پخش بین‌المللی سایت این جشنواره قرار دارد و از بیشترین بیننده برخوردار است. این جشنواره برای ٢ سال پخش این تئاتر را خریداری کرده است.

دوازدهمین دوره جشنواره ی تئاتر یونایتد سولو ۲۶ اکتبر تا ٢١ نوامبر (۴ تا ۳۰ آبان) برگزار می‌شود. این جشنواره معمولا در نیویورک و لندن روی صحنه می‌رود و امسال بعد از ٢ سال تعطیلی تئاترها به برادوی برگشتند.

نمایش چهلمین امید یا بیست و هشتمین زن، پیش از این در دهمین جشنواره تئاتر آرتوکرینا/ Artokraina سن پطرزبورگ روسیه (٢٠١٩) اجرا و برنده جایزه بهترین تئاتر این جشنواره شد. این اثر نخستین بار در دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی اجرا شد و چند جایزه از این دوره گرفت و به دلیل کرونا اجرای عمومی نشده است.

چهلمین امید یا بیست و هشتمین زن!؟ داستانِ اجتماعی را روایت می‌کند که بر اثر ورود یک بیمار به این اجتماع مردان آن می‌میرند و فقط زن‌ها زنده می‌مانند. داستان را ما از زبان آخرین مرد زنده می‌شنویم که لحظاتی با مرگ فاصله دارد. زن‌ها از نابودی نسل‌شان می‌ترسند، ولی هنوز امید دارند چون یک زنِ باردار در این روستا وجود دارد و....

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: صائب میر، بازیگر: سهیل بابایی، آهنگسازان: احمدرضا رجبی و آرش بیات، مترجم: فرید منوچهریان و دستیار کارگردان و ساخت دکور: شقایق هاشمی.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر