|
کدخبر: 218416

فرود «پرواز شماره ۷۰۷»، در تماشاخانه ایرانشهر

بازیگران نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» نوشته احمدرضا احمدی و کارگردانی کوروش سلیمانی که قرار است به زودی اجرای عمومی خود را آغاز کند، معرفی شدند.

سینما و تلویزیون فرود «پرواز شماره ۷۰۷»، در تماشاخانه ایرانشهر

کوروش سلیمانی کارگردان نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» که قرار است از ۱۸ آذرماه این اثر نمایشی را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد درباره انتخاب بازیگران نمایش گفت: بعد از نزدیک به ۲ سال که تقریباً تئاتر تعطیل بود و من نیز مانند بسیاری دیگر از همکارانم به دلیل شرایط کرونایی برای کار کردن تردید داشتم، بالاخره تصمیم به اجرای نمایشی گرفتم. غالب بازیگران انتخاب شده برای این نمایش در طول این ۲ سال در نمایشی حضور نداشتند اما اهمیت این کار و احمدرضا احمدی نویسنده نمایشنامه و احترامی که همه ما برای وی قائل هستیم، سبب شد که همه با رغبت حضور در این اثر نمایشی را بپذیرند.

وی درباره روند تمرین‌ها توضیح داد: تمرین‌های نمایش کلاً با ماسک انجام می‌شد و حتی پلاتویی برای تمرین انتخاب شده بود که پنجره داشته باشد تا امکان تهویه هوا فراهم شود. همچنین چون نمایش از صحنه‌های مجزایی تشکیل شده است مراحل تمرین‌ها به اصطلاح رج زده شد به شکلی که در هر روز فقط بازیگرانی که در همان صحنه بازی داشتند، سر کار حضور پیدا می‌کردند. در واقع تمام دستورالعمل‌هایی را که باید برای رعایت شرایط انجام می‌شد، در نظر گرفتیم و بازیگران نیز همگی با ما همکاری کردند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که همه بازیگران نمایش هنرمندانی هستند که سال‌هاست تئاتر کار کرده‌اند و از توانایی بالایی برخوردارند. در این نمایش چهره‌های جوان‌تر هم داریم اما بیشتر بازیگران از هنرمندان باسابقه تئاتر هستند.

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر مهم بودن تجربه در گروه بازیگران نکته دیگری که در انتخاب آنها و همینطور طراحان نمایش برایم اهمیت داشت این بود که بازیگران باید با دنیای شعر و ادبیات و شخصیت و اشعار احمدرضا احمدی آشنا باشند چون نمایشنامه، متن ویژه و خاصی است و من نمونه دیگری شبیه به آن در ادبیات نمایشی ایران ندیده‌ام کما اینکه شعرهای وی هم شعرهای خاصی هستند پس اجرای متنی از احمدرضا احمدی شرایط خاص خودش را می‌طلبید. به جرات می‌توانم بگویم همه بازیگران کار اشراف بسیار خوبی نسبت به شعر معاصر دارند و به احمدرضا احمدی عشق می‌ورزند. همه ما علی رغم اینکه می‌خواهیم با وجود دشواری‌ها یک نمایش جذاب و باکیفیت را به مخاطبان ارائه کنیم این بار برای ادای احترام به احمدرضا احمدی و همه شاعرانی که رنج کشیدند و غریب ماندند، روی صحنه خواهیم رفت.

کارگردان نمایش «خرده نان» در پایان صحبت‌هایش بازیگران نمایش را معرفی کرد و گفت: رضا بهبودی، فریبا کامران، کامبیز امینی، محمدرضا آزادفرد، محمد طیب طاهر، سیامک ادیب، علی باروتی، مطهره ابراهیمیان بازیگران نمایش هستند. همچنین در نمایشنامه پرسوناژی به نام «رادیو» وجود دارد که فقط صدایش روی صحنه شنیده می‌شود که گوینده این پرسوناژ نیز خود من هستم.

نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» از ۱۸ آذر ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

عکس کنار خبر از مصطفی قاهری است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر