|
کدخبر: 193955

ورود بازیگر معروف به اینستا به خاطر طالبان + عکس

حوادث افغانستان باعث شد تا آنجلینا جولی هنرپیشه مشهور و نماینده ویژه سازمان پناهندگان ملل متحد وارد اینستاگرام شود.

آنجلینا جولی به اینستاگرام پیوسته است تا پیامی اندوه‌بار را همرسانی کند و توجه کاربران را به وضعیت افغانستان جلب کند.

این هنرپیشه و کنشگر حقوق بشر و نماینده ویژه سازمان پناهندگان ملل متحد روز جمعه در نخستین مطلب اینستاگرامی خود نامه‌ای دریافتی از دختری افغان را همرسانی کرد که در آن از ترس خود از طالبان نوشته است.

در زیرنویس این هنرپیشه ۴۶ ساله برای این نامه دست‌نویس آمده است: این نامه را دختری نوجوان از افغانستان برای من فرستاده است. هم‌اکنون مردم افغانستان از امکان ارتباط گیری در بستر رسانه‌های اجتماعی و بیان آزاد دیدگاه‌هایشان محروم می‌شوند. برای منتشر کردن داستان آن‌ها و صدای کسانی که در سراسر جهان برای حقوق بشری اساسی آن‌ها مبارزه می‌کنند به اینستاگرام آمده‌ام.

جولی در ادامه از تجربه‌های شخصی‌اش و پیوندهایش با افغانستان نوشت و از دیدار با پناهندگان افغان در نواحی مرزی یاد کرد که درست دو هفته پیش از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از ترس طالبان از کشورشان گریخته بودند.

جولی-طالبان

در نوشته این هنرپیشه برنده جایزه اسکار آمده است: دیدن آوارگی دوباره افغان‌ها بر اثر سردرگمی و هراسی که کشورشان را در بر گرفته وحشتناک است. آن همه پول و وقت صرف شد، آن همه خون‌ها ریخت و جان‌ها بر باد رفت تا چنین حاصلی به دست آید، شکستی که هرگز قابل درک نیست.

جولی از ناراحتی خود از دیدن همچون سربار با پناهندگان افغان رفتار کردن گفت و در ادامه نوشت: دیدن این هم ناراحت‌کننده است که چطور در مدت ده‌ها سال با پناهندگان افغان همانند سربار رفتار می‌کنند در حالی که این مردم از جمله توانمندترین‌ها در جهانند و می‌دانیم اگر از ابزار مناسب و احترام لازم برخوردار می‌بودند چه کار‌ها که از دستشان بر می‌آمد. چه بسیار زنان و دخترانی را می‌بینیم که نه تنها در پی تحصیل بوده‌اند بلکه برای تحصیل کردن مبارزه کرده‌اند.

این هنرپیشه که مادر شش فرزند است در پایان مطلبش از عزم خود برای کمک به آن‌هایی نوشت که می‌خواهند از خطر طالبان در امان باشند و سپس از همه خواست تا در این راه با او همراه شوند. طالبان در پی خروج نیرو‌های آمریکایی قدرت را در افغانستان به دست گرفته است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها