|
کدخبر: 152074

کاخ رسانه میزبان دو فیلم در پنجمین روز از "فجر۳۹"

برج میلاد به عنوان کاخ رسانه در پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر میزبان دو فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی «روح الله حجازی» و همچنین فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» نخستین ساخته سینمایی «حمیدرضا آذرنگ» خواهد بود.

سینما و تلویزیون کاخ رسانه میزبان دو فیلم در پنجمین روز از "فجر۳۹"
 سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اعلام اسامی آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ آغاز به کار کرد. این دوره از جشنواره فیلم فجر با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در شرایطی خاص و با محدودیت‌های فراوان برگزار خواهد شد، برخلاف سال‌های گذشته که کاخ رسانه میزبان چهار اثر بود امسال تنها دو فیلم در روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر این اساس طی روز‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ رسانه‌ها و منتقدین شانزده فیلم طی هشت روز به نمایش در خواهند آمد. همچنین سرانجام تصمیم به برگزاری اکران‌های مردمی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شد.

برج میلاد به عنوان کاخ رسانه در پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر میزبان دو فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی «روح الله حجازی» و همچنین فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» نخستین ساخته سینمایی «حمیدرضا آذرنگ» خواهد بود.

رضا-عطاران

«رضا عطاران» برای دومین بار به کاخ رسانه می‌آید

فیلم سینمایی «روشن» ساخته «روح الله حجازی» نخستین فیلمی است که در روز پنجم جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه به نمایش در خواهد آمد. 

روح الله حجازی از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای کشور است که طی سالها فعالیت خود در عرصه کارگردانی دوازده اثر سینمایی، تله فیلم و تلویزیونی را به نام خود ثبت کرده است، وی اولین بار با فیلم «اگر باران ببارد» کارگردانی در سینما را تجربه کرد. 

«هیهات»، «در میان ابرها»، «مرگ ماهی»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «اتاق تاریک» از جمله آثار مطرح حجازی در عرصه سینما محسوب می‌شوند، اتاق تاریک آخرین ساخته وی اما با وجود نقد مثبت برخی از سینماگران نتوانست در گیشه و جشنواره فیلم فجر موفقیت چندانی را به دست بیاورد. 

حال حجازی سراغ پروژه‌ای پر بازیگر همچون مرگ ماهی رفته است، اثری با نام «روشن» که چندی پیش به دلیل شیوع کرونا متوقف شد اما به تازگی خبری مبنی بر اتمام فیلمبرداری آن منتشر شده است. 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «روشن» ششمین ساخته روح الله حجازی اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم که اواخر اسفندماه سال گذشته متوقف شد و تنها شش جلسه به علت شیوع ویروس کرونا از آن باقی مانده بود در خیابان‌های تهران به پایان رسید.

«روشن» مانند فیلم‌های قبلی حجازی اثری پربازیگر است که ترکیبی متفاوت از بازیگران سینما و تئاتر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

رضا عطاران، سارا بهرامی، سیامک انصاری، مهدی حسینی نیا، مسعود میرطاهری، محمد، ولی زادگان، ابراهیم عزیزی، علی رحیمی، حمیدرضا حیدری، هدیه آذیدهاک، امیر کیوان معصومی، محمد نیکبخت، سید علیرضا میرسالاری، اصغر رضایی، علیرضا نقیبی، صادق حسنی، با معرفی نازنین سهامی زاده و بازیگر خردسال سرگل لواسانی ترکیب بازیگران «روشن» را تشکیل می‌دهند.

فیلمنامه «روشن» را روح الله حجازی به نگارش درآورده و تهیه کنندگی اش را مانند ۲ فیلم قبلی خودش بر عهده خواهد داشت. همچنین جواد نوروزبیگی به عنوان مشاور پروژه در این فیلم حضور دارد.

«روشن» بر خلاف ساخته های اخیر حجازی یک فیلم پرلوکیشن و سخت است که پیش بینی می شود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شانس رقابت در بخش های مختلفی را داشته باشد.

روزی-روزگاری

«روزی روزگاری آبادان» فیلم مهم روز پنجم جشنواره فجر

فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» اولین ساخته «حمیدرضا آذرنگ» دومین فیلمی است که در پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. 

حمیدرضا آذرنگ بازیگری که سال‌ها در آثار سینمایی و تلویزیونی توانست نقش‌های ماندگاری را از خود به جای بگذارد حال به سراغ ساخت اولین فیلم سینمایی خود رفته است. محسن تنابنده در این فیلم نقش اصلی را ایفا کرده است. 

آذرنگ به زودی ساخت نخستین فیلم سینمایی اش با عنوان «روزی روزگاری آبادان» را آغاز می‌کند. پیش تولید این فیلم به تازگی آغاز شده و آذرنگ قرار است نخستین تجربه کارگردانی خود در عرصه سینما را اواخر تابستان امسال آغاز نماید.  

آذرنگ پیش از این در آثاری همچون سریال تلویزیونی «نون. خ»، «نهنگ آبی»، «آرماندو»، جاده قدیم و آثار سینمایی همچون «آبجی»، «قاتل اهلی»، غلامرضا تختی، تنگه ابوقریب، آباجان، چهل و هفت، پیلوت و ملکه به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها