|
کدخبر: 151536

جشنواره فجر تهدید به تعطیلی شد

رسانه‌ای شدن عکس‌های نخستین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر خیلی زود داد بسیاری را درآورد و تهدید کردند اگر رعایت نکنید جشنواره را تعطیل می‌کنیم. انگار عکس‌ها از رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی حکایت داشت و اینطور شد که روز دوم جشنواره شد، روز پروتکل.

سینما و تلویزیون جشنواره فجر تهدید به تعطیلی شد

کرونا حالا یک سالی است که کیلدواژه همه گزارش‌های ما شده. اصلا پایه‌ ثابت همه بحث‌های ما شده است. یعنی حتی دلار هم که بالا و پایین می‌رفت، باز حرف کرونا بود. حالا اینجا، برج میلاد، کاخ جشنواره فیلم فجر هم بحث کرونا هست. مثلا در نشست خبری فیلم اول، هاتف علیمردانی از شرایط سخت کرونا برای ساخت فیلم در امریکا گفت. در نشست دوم هم پژمان جمشیدی، غصه خورد، از رفتن نابهنگام مهرداد (میناوند). برای علی انصاریان دعا کرد و چند تایی بد و بی‌راه هم به کرونا گفت. از ما (خبرنگاران) هم خواست و بعد هم التماس کرد که مراقبت کنید از خودتان.

دیروز البته یک اتفاق دیگر هم در جشنواره افتاد؛ وقتی خود عکاسان سوژه یک عکس شدند که نشان می‌داد از رعایت پروتکل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره خبری نیست. بعد روابط‌عمومی جشنواره که تکذیب کرد عکس‌ها پر شد همه جا... تا رسانه‌های بیگانه. تا جایی که از معاون وزیر بهداشت گرفته تا سخنگوی این وزارتخانه فریاد زدند که اگر رعایت نکنید جشنواره در هر مقطع که باشد تعطیل می‌شود. اینجا بود که روز دوم جشنواره اگر برای خوردن آب هم ماسک از صورت برمی‌داشتی به سرعت چند نفری با چشم غره و بعد هم تذکر جدی و بعد هم احتمالا اخراج از سالن نمایش فیلم، واکنش نشان می‌دادند که خواهر و بردار عزیز خب ماسک‌ات را بزن دیگر.

روز دوم، فیلم اول که چنگی به دل نزد. فیلم دوم هم که خیلی درباره‌اش حرف زده شده بود انگار توقع‌ها را برآورده نکرد. شیشلیک که گفته بودند کمدی است، بیشتر اشک ما را درآورد اما البته صدای خنده برخی دیگر را. حالا خودتان ‌بینید و قضاوت ‌کنید.

محمدحسین مهدویان که حالا دارد سریال می‌سازد، در شمال کشور، به جشنواره نیامد. یعنی توی نشست جشنواره بود اما مجازی. بعد هم گفت که سالی یکبار وعده‌ای با اهالی رسانه و دوستان مطبوعاتی‌ام دارم که نشد اما، از طریق فضای مجازی شد.

روز اول و دوم جشنواره گذشت و رسانه‌ای‌ها و منتقدان ۴ فیلم دیده‌اند که از قضا ۳ تای آنها اقتباسی هستند. یعنی روز اول که ۱۰۰ درصد فیلم‌ها اقتباسی بودند امروز هم ۵۰ درصد. فردا هم که ابلق خانم نرگس آبیار در کاخ جشنواره اکران شود، شمار فیلم‌های اقتباسی بیشتر هم می‌شود. یعنی از ۵ فیلم اکران شده ۴ تا اقتباسی است. این حتما یعنی خبر خوب. چون اگر فیلم‌های اقتباسی چندین دوره از جشنواره فیلم فجر را با هم جمع کنیم شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نشود. یعنی آن‍ها کجا و جشنواره این دوره کجا.

حالا که از قشنگی‌های جشنواره گفتیم این را هم بگوییم که فیلم‌ها سر وقت آغاز می‌شود. نشست‌ها هم همینطور. سر وقت هم تمام می‌شود. پروتکل‌ها هم که از دیروز شدیدتر شد. تعداد مهمان‌های جشنواره هم که محدود است. اینها یعنی همه چیز محیا است برای دیدن فیلم خوب. امروز اول ابلق را اهالی رسانه می‎‌بینند بعد هم نوبت تک تیرانداز است. به امید جشنواره‌ای پربار.

امسال دبیر جشنواره سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد است و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن فیلم‌ها در برج میلاد و پردیس ملت برای منتقدان، هنرمندان و اهالی رسانه اکران می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها