|
کدخبر: 151385

شروع متفاوت فجر۳۹ زیرسایه کرونا

روز نخست جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران با ناهماهنگی‌های فراوانی روبه‌رو بود، هرچند اکران آثار و نشست‌های خبری در زمان مقرر برگزار می‌شد اما این میزبان امسال هیچ برنامه مشخصی برای رفاه اهالی رسانه در نظر نگرفته بود.

سینما و تلویزیون شروع متفاوت فجر۳۹ زیرسایه کرونا

نخستین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه میزبان دو فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی «کاوه صباغ زاده» و فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» به کارگردانی «محسن قرایی» بود.

روز نخست جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران با ناهماهنگی‌های فراوانی روبه‌رو بود، هرچند اکران آثار و نشست‌های خبری در زمان مقرر برگزار می‌شد اما این میزبان امسال هیچ برنامه مشخصی برای رفاه اهالی رسانه در نظر نگرفته بود.

پروتکل‌هایی که سلیقه‌ای رعایت می‌شود

بین مترو به عنوان تنها دسترسی عمومی به برج میلاد و مرکز همایش‌های آن مسیری طولانی برای خبرنگاران بود، مسیری که متاسفانه هیچگونه خودرویی برای حمل‌ونقل اهالی خبر در آن تعبیه نشده بود.

جشنواره

***میزبانی ضعیف برج میلاد از اهالی رسانه

نکته نگران‌کننده در روز نخست برج میلاد اما محل اسکان خبرنگاران بود، خبرنگارانی که برای دسترسی به پریز برق و فعالیت باید در محوطه لابی سرگردان می‌شدند، محل اسکان اهالی رسانه تنها چند میز بود که به یکدیگر وصل شده و هیچ امکاناتی اعم از کامپیوتر روی آنها قرار گرفته نشده بود.

با تمام شرایط موجود فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» در نخستین سانس اکران شد، فیلمی که باعث شد بسیاری از خبرنگاران در میانه‌های آن سالن سینما را ترک کنند، اثری که با بازتاب‌های منفی روبه‌رو شد، این در حالی است که فیلم قبلی «کاوه صباغ زاده» با نقدهای خوبی روبه‌رو شده بود و مشخص نیست دومین فیلمش چگونه با کیفیت موجود راهی جشنواره فیلم فجر شده است.

جشنواره

جای خالی علی انصاریان در برج میلاد به دلیل ابتلا به کرونا

از جمله حواشی اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» جای خالی محسوس علی انصاریان بود، بازیگری که مدتی است به دلیل ابتلا شدید به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، همین غیبت باعث شد در بخش‌های مختلف نشست خبری این فیلم عوامل جای وی را خالی کنند.

از دیگر نکات اکران نخستین فیلم جشنواره فیلم فجر به حضور کمرنگ و کوتاه مدت سارا بهرامی می‌توان اشاره کرد، وی تنها در مراسم فوتوکال شرکت کرد و سریعا سالن برج میلاد را ترک کرد.

جشنواره

اکران پربازیگرترین فیلم جشنواره بدون حضور دو چهره اصلی

نوبت به اکران دومین فیلم از روز نخست جشنواره فیلم فجر رسید، یکی از پربازیگرترین آثاری که انتظارات فراوانی را به همراه داشت، فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی در سانس دوم اکران شد و نسبت به فیلم اول بازخوردهای بهتری به همراه داشت.

البته این فیلم هم از نظر اکثریت اهالی رسانه شانس چندانی برای حضور در بخش‌های مختلف نامزدی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم را دارا نیست، فیلمی که پرویز پرستویی نقش اول آن را ایفا می‌کند.

«هادی حجازی فر» و «هدیه تهرانی» بزرگترین غایبان روز دوم جشنواره فیلم فجر بودند، هر دوی این بازیگران جزو نقشهای اصلی فیلم محسن قرایی بودند اما در کاخ رسانه حضور نیافتند، از سویی حضور پرویز پرستویی در کاخ رسانه هیجان فراوانی را برای عکاسان ایجاد کرده بود.

جشنواره-۴

صندلی‌های خالی برج میلاد

نشست خبری این فیلم اما با ظرفیت نزدیک به یک پنجم طبقه همکف سالن همایش‌ها برگزار شد، به طور کلی استقبال اهالی خبر نسبت به روز نخست بسیار کمرنگ بود، استقبالی که البته مشخص نیست در صورت بیشتر بودن چگونه می‌توانست مدیریت شود.

کار در سینماهای مردمی اما متفاوت از روز سرد و کسل‌کننده برج میلاد بود، استقبال تماشاگران از آثار نشان داد که مخاطبان سینما به شدت دلتنگ این هنر هستند، در میان تمامی آثار در اکران مردمی سه فیلم «ابلق» به کارگردانی «نرگس آبیار»، فیلم «بی همه چیز» محسن قرایی و فیلم سینمایی شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان بالاترین آمار بلیت فروشی را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس آخرین آمار سینماهای مردمی تاکنون موفق به فروش بلیت شده‌اند که در شرایط فعلی بیماری کرونا برای خود یک نوع از رکورد محسوب می‌شود.

حال جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم وارد روز دوم شده است، باید دید برج میلاد تهران می‌تواند روز پرشورتر و از سویی کم نقص تر را سپری کند و یا همچون روز نخست تنها خستگی را بر تن اهالی رسانه باقی خواهد گذاشت.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها