|
کدخبر: 150126

پای کرونا به "جوایز بفتا" ۲۰۲۱ هم باز شد

با توجه به تداوم بحران شیوع کرونا و پیامدهای گسترده آن بر دنیای هنر و سینما، شرط زمانی برای شرکت در هفتادوچهارمین دوره رقابت برای «جوایز بفتا» تغییر کرد.

سینما و تلویزیون پای کرونا به "جوایز بفتا" ۲۰۲۱  هم باز شد

کمیته آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا یا بفتا (BAFTA) به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا، شرط زمانی شرکت در دوره آتی این جوایز سینمایی را تغییر داد.

براساس این تغییرات، فیلم‌ها برای واجد شرایط شناخته شدن در هفتادوچهارمین دوره جوایز بفتا که آوریل آینده (فروردین ۱۴۰۰) برگزار می‌شود، کافیست در هر تاریخی از سال ۲۰۲۱ اکران شده باشند. پیش‌تر تنها فیلم‌هایی که تا قبل تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فروردین) اکران می‌شدند، شرایط شرکت در این رقابت را داشتند. اما با توجه به ادامه پیامدهای ناشی از شیوع کرونا، قرنطینه سراسری و تعطیلی سینماها در انگلیس، شرط زمانی تعیین شده برای فیلم‌ها غیرمعقول به نظر می‌رسید.

امسال همچنین رعایت شرط اکران سینمایی نیز برای حضور در بین نامزدهای جوایز بفتا ۲۰۲۱ الزامی نیست.

مارک ساموئلسون رئیس کمیته فیلم بفتا در این باره گفت: همه ما در بفتا نسبت به سال فوق‌العاده دشواری که دست‌اندرکاران صنعت سینما پشت سر گذاشتند، آگاهیم. از همین رو در مراحل مختلف همه‌گیری کرونا، تغییرات متعددی در معیارهای شرکت در رقابت برای جوایز بفتا اعمال کردیم.

با توجه به شرایط حاکم بر انگلیس و تعطیلی سینماها، فکر کردیم تمدید شرط زمانی کار درستی باشد. شرط زمانی تعمیم یافته جدید این شانس را به توزیع‌کنندگان می‌دهد تا فیلم‌های خود را تا پایان امسال و پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، در سینماها اکران کنند. هدف ما این است که انعطاف‌پذیر و حمایتگر باشیم و به مخاطبان این امکان را بدهیم تا حد ممکن فیلم‌ها را در محیط سینمایی ببینند.

رای‌گیری‌ها برای هفتادوچهارمین دوره جوایز بفتا ۱۲ ژانویه (۲۳ دی ۹۹) آغاز شد، نامزدهای این جایزه ۹ مارس (۱۹ اسفند ۹۹) اعلام خواهند شد و مراسم اهدای جوایز نیز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر