|
کدخبر: 146991

معرفی فیلم‌های برتر وسترن ؛ بوی دود اسلحه!

دهه‌ها پیش فیلم‌های ژانر وسترن بر سینمای هالیوود و اروپا حکمفرمایی می‌کردند و تعدادی از بهترین‌های تاریخ سینما متعلق به این ژانر پرطرفدار بوده است.

سینما و تلویزیون  معرفی فیلم‌های برتر وسترن ؛ بوی دود اسلحه!

وسترن ژانری است که در فیلم، تلویزیون، رادیو، ادبیات، نقاشی و سایر هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داستان‌های این ژانر بیشتر در نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی و در آمریکای قدیم و پس از نبرد آلامو در سال ۱۸۳۶ و به ویژه پس از پایان جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۵ و کشتار زانوی زخمی در سال ۱۸۹۰ اتفاق می‌افتد. ژانر وسترن یکی از آن ژانرهای جذاب دنیای سینما است که در هر دوره‌ای طرفداران خاص خود را داشته. فیلم هایی در مورد یک هفت تیر کش تنها، یاغی‌های بیرحم و آدمکش و مفاهیمی چون بیابان، کلاه، کابوی، اسب و تفنگ از مؤلفه‌های اصلی فیلم‌های وسترن هستند این گونه از فیلم‌ها دربردارنده شیوه زندگی گاوچران‌ها (کابوی ها) و هفت تیرکش هایی است که معمولا سوار بر اسب هستند و کلاه استتسون (کلاه لبه دار گاوچرانی) به سر می‌گذارند؛ دستمال گردن و شنل دارند و چکمه‌های گاوچرانی می‌پوشند که معمولا آراسته به میخ آهنی است که بزرگانی مانند کلینت ایستوود و جان وین را می‌توان تنها در قالب چنین فیلم هایی تصور کرد. وسترن ژانری است که معرف سبک زندگی غرب و به نیمه دوم قرن نوزدهم در غرب وحشی برمی گردد. 

The Good the Bad and the Ugly خوب، بد، زشت

  • ژانر: وسترن
  • امتیاز: ۸.۸ از ۱۰

خوب-بد-زشت

فیلم خوب، بد، زشت (The Good، the Bad، and the Ugly) یکی از مشهورترین فیلم‌های وسترن اسپاگتی است که توسط سرجو لئونه در سال ۱۹۶۶ در ایتالیا ساخته شد. زبانی که بازیگران این فیلم به آن تکلم می‌کنند مخلوطی از ایتالیایی و انگلیسی است. فیلم خوب، بد، زشت ۱۹۶۶، «خوب» (کلینت ایستوود، در فیلم، با نام «بلوندی») و «زشت» (ایلای والاک، در فیلم، با نام «توکو») با هم کار می‌کنند و با شگرد خاصی، به گول زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول درآوردن از این راه می‌پردازند. «بد» (لی وان کلیف) آدمکشی حرفه‌ای است که به‌خاطر پول حاضر به انجام هر کاری است. «بد»، که در فیلم او را «اِنجل آیز (اِینجل آیز)» صدا می‌کنند، به‌دنبال گنجی است که در طی جنگ‌های داخلی امریکا، به‌دست سربازی به نام «جکسون»، که بعدها به «کارسون» نامش را تغییر داده، مخفی شده‌است.

لینک دانلود فیلم

Django Unchained جنگوی زنجیرگسسته

  • ژانر: درام، وسترن
  • امتیاز: ۸/۴از ۱۰

جنگوی-زنجیر-گسسته

فیلم جنگوی زنجیرگسسته ۲۰۱۲، یک برده به نام جنگو، با کمک یک جایزه بگیر آلمانی از بند رها می‌شود و با تعلیم‌های او تبدیل به یک جایزه بگیر می‌شود. حال او برای آزادیِ همسرش، از دست یک مزرعه دارِ بی‌رحمِ اهلِ می‌سی سی پی، راهیِ سفری می‌شود. فیلم جنگوی زنجیرگسسته (Django Unchained) فیلمی وسترن امریکایی به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمی فاکس، کریستف والتس و لئوناردو دی‌کاپریو ایفای نقش کرده‌اند. نخستین اکران این فیلم در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۲، در تئاتر زیگفلد واقع در نیویورک بود و سپس از تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۲ در ایالات متحده به نمایش درآمد. این فیلم همچنین در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها جز ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار دارد.

لینک دانلود فیلم

Deadwood ددوود

  • ژانر: وسترن
  • امتیاز: ۸.۲ از ۱۰

ددوود

فیلم Deadwood (ددوود) این فیلم قرار است به اتفاقات سریال Deadwood که ادامه پخش آن در سال ۲۰۰۶ و پس از ساخت و انتشار سه فصل از آن توسط شبکه HBO لغو شد، خاتمه دهد. طبق خبری که ددلاین در حاشیه تور مطبوعاتی منتقدان تلویزیونی منتشر کرده، شبکه HBO رسما فصل بهار را به عنوان زمان انتشار فیلم Deadwood در نظر گرفته است و این شبکه در نظر دارد تا این فیلم شانس حضور در جوایز امی ۲۰۱۹ را داشته باشد. با این حال، تاریخ دقیق انتشار فیلم ددوود قرار است در زمان دیگری اعلام شود، اما به نظر می‌رسد که شبکه HBO از کیفیت این فیلم رضایت کامل را دارد و این شبکه امید زیادی به موفقیت فیلم Deadwood در فصل جوایز نیز دارد. فیلم ددوود ۲۰۱۹، این فیلم بر اساس سریال “Deadwood” ساخته‌ی شبکه‌ی تلویزیونی HBO می‌باشد. داستان از جایی شروع می‌شود که در آن مردم شهر ددوود برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ی داکوتا استیت هوود دور هم جمع شده‌اند. غافل از اینکه، مالک بخش اصلی شهر با کلانتر در حال درگیری است.

لینک دانلود فیلم

Legends of the Fall افسانه‌های خزان

  • ژانر: وسترن، جنگی
  • امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

افسانه‌های-خزان

داستان سه برادر و پدرشان که سال ۱۹۰۰ در بیابانی دوردست در امریکا زندگی می‌کنند، و اینکه چگونه زندگی‌شان با طبیعت، جنگ، پیشینه‌شان و عشق آمیخته است. افسانه‌های خزان فیلمی با ژانری وسترن محصول ۱۹۹۴ امریکا به کارگردانی ادوارد زوئیک و با بازی برد پیت، آنتونی هاپکینز، آیدان کویین، جولیا اورموند، گوردون توتوسیس و هنری توماس است و بر اساس رمان کوتاهی به همین نام نوشته سال ۱۹۷۹ جیم هریسون ساخته شده‌است. این فیلم برنده ۱ جایزه اسکار شده است.

لینک دانلود فیلم

The Rider سوارکار

  • ژانر: وسترن
  • امتیاز: ۷.۴ از ۱۰

سوارکار

فیلم سوارکار ۲۰۱۷، یک گاوچران جوان به نام بردی پس از گذراندن یک مصدومیت شدید، در تلاش هست تا دوباره به زندگی برگردد و از نو شروع کند. سوارکار (The Rider) یک فیلم وسترن به کارگردانی کلوئی ژائو است. سوارکار برای رقابت در بخش موازی دو هفته کارگردانان هفتادمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. این فیلم توانست جایزه هنر سینما (Art Cinema Award) را در این بخش به‌دست بیاورد. برادی جندرو، کت کلیفورد، لیروی پوریر، لیلی جندرو، تانر لانگدو، تیم جندرئو در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند.

لینک دانلود فیلم

Lucky لاکی

  • ژانر: کمدی، وسترن
  • امتیاز: ۷.۳ از ۱۰

لاکی

فیلم لاکی ۲۰۱۷، این فیلم داستان سفر معنوی یک پیرمرد سالخورده و بازنشسته نیروی دریایی به نام لاکی را دنبال می‌کند که با ماجراهای فراوانی مواجه می‎شود. لاکی (Lucky) فیلمی به کارگردانی جان کارول لینچ در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور امریکا و در ژانر کمدی می‌باشد. در این فیلم هری دین استنتون، دیوید لینچ، ران لیوینگستون، اد بیگلی. جی آر، تام اسکریت، جیمز دارن به هنرمندی پرداخته‌اند.

لینک دانلود فیلم

The Ballad of Buster Scruggs تصنیف باستر اسکروگز

  • ژانر: وسترن، کمدی، موزیکال
  • امتیاز: ۷.۳ از ۱۰

تصنیف-باستر-اسکروگز

تصنیف باستر اسکروگز (The Ballad of Buster Scruggs) یک فیلم امریکایی وسترن و کمدی به کارگردانی برادران کوئن است. بازیگرانی چون تیم بلیک نلسون، لیام نیسون، جیمز فرانکو، تاین دالی، و تام ویتس دراین فیلم به ایفا نقش پرداخته‌اند. این فیلم در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در بخش اصلی حضور داشت. این فیلم وسترن و کمدی، جدیدترین فیلم برادران کوئن است که پیش از این کارگردانی فیلم‌های وسترنی چون فیلم No Country For Old Men (جایی برای پیرمردها نیست) و فیلم True Grit (شهامت واقعی) نیز را بر عهده داشته‌اند. فیلم The Ballad of Buster Scruggs در جشنواره فیلم ونیز امسال موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند. فیلم تصنیف باستر اسکروگز ۲۰۱۸، در این فیلم وسترن شاهد روایت شش داستان مختلف خواهیم بود که تمرکز اصلی داستان فیلم روی فردی به نام باستر اسکراگز می‎باشد که نام فیلم نیز برگرفته از شخصیت او است.

لینک دانلود فیلم

Hostiles متخاصمان

  • ژانر: ماجراجویی، وسترن
  • امتیاز: ۷.۲ از ۱۰

متخاصمان

(Hostiles) یک فیلم درام تاریخی_وسترن محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی اسکات کوپر است. این فیلم چهارمین فیلم بلند اسکات کوپر است. این فیلم فقط در کشور امریکا اکران شده است. داستان آن درباره یک افسر ارتش است که وظیفه اسکورت کردن یک شاینی را برای بازگشتن به سرزمینش در سال ۱۸۹۲ بر عهده می‌گیرد.از بازیگران آن می‌توان به کریستین بیل و وس استودی اشاره کرد. فیلم متخاصمان ۲۰۱۷، در سال ۱۹۸۲، یک سروان ارتشی (کریستین بیل) با اختیار خود حاضر می‌شود تا رئیس قبیله‌ای و خانواده‌اش را از میان سرزمین‌های خطرناک همراهی و محافظت کند.

لینک دانلود فیلم

True History of the Kelly Gang سرگذشت حقیقی دار و دسته کلی

ژانر: درام، جنایی، زندگی نامه، وسترن

امتیاز: ۶.۱ از ۱۰

سرگذشت-حقیقی-دار-و-دسته-کلی

فیلم سرگذشت حقیقی دار و دسته کلی ۲۰۱۹، این فیلم بر اساس رمانی از پیتر کری ساخته شده است و داستان دزدی استرالیایی به نام ند کلی و گروهش را روایت می‌کند. آنها در دهه ی هزار و هشتصد و هفتاد میلادی از چنگ قانون در حال گریز هستند. سرگذشت حقیقی دار و دسته کلی (True History of the Kelly Gang) یک فیلم درام بیوگرافی جنایی و وسترن استرالیایی انگلیسی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی جاستین کرزل است. ستارگانی چون راسل کرو، جورج مک کی، اسی دیویس، نیکلاس هولت، اورلاندو شوورت، توماسین مک کنزی، شان کینان و چارلی هانام در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

لینک دانلود فیلم

Little Woods جنگل کوچک

  • ژانر: جنایی، درام، وسترن
  • امتیاز: ۶.۱ از ۱۰

جنگل-کوچک

جنگل کوچک (Little Woods) فیلمی جنایی و مهیج محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی نیا داکاستا می‌باشد. فیلم جنگل کوچک ۲۰۱۸، در خلاصه داستان این فیلم آمده است، در داکوتای شمالی دو خواهر غریبه درمی‌یابند که مادرشان فوت کرده است و یک قرض بسیار سنگین از خود به جای گذاشته است. اکنون آنها می‌بایست هر طوری که شده است آن قرض را پرداخت کنند.

لینک دانلود فیلم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها