|
کدخبر: 141896

اثر هنرمند ایرانی در نمایشگاه مجازی یونسکو + عکس

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که اثر هنرمند صنایع دستی این استان به بخش نمایشگاه مجازی یونسکو به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو ایران راه یافت.

سینما و تلویزیون اثر هنرمند ایرانی در نمایشگاه مجازی یونسکو + عکس

فریدون محمدی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این اثر توسط سمیه فیروزی هنرمند البرزی در زمینه معرق خط با موضوع شهادت دانشجویان افغانستانی در حادثه تروریستی ماه گذشته کابل خلق شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته هنر افغانستان، فراخوان نمایشگاهی تحت عنوان «جان پدر کجاستی» با موضوع آزاد اعلام شد که بخشی نیز به حادثه تروریستی دانشگاه کابل اختصاص پیدا کرد.

محمدی افزود: اثر هنری سمیه فیروزی با مضمون پنجره و شیشه‌های خرد شده‌، از جنس چوب عناب قرمز ساخته شده که یادآور این حادثه دلخراش و شهادت دانشجویان است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت: در مجموع از ۳۰۰ اثر پذیرفته شده در این زمینه، ۴۴ اثر به طور مستقیم وارد بخش ویژه نمایشگاه مجازی شد که اثر هنرمند البرزی نیز به عنوان اثر منتخب، داوری شده و در میان این آثار به چشم می‌خورد.

وی بیان داشت: نمایشگاه مجازی به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو ایران در رشته‌های مختلف هنری از قبیل صنایع‌دستی، خوشنویسی، گرافیک، عکاسی، نقاشی و امثال آن از ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه جاری در حال برگزاری است.

استان البرز دارای بیش از سه هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

جان_پدر_کجاستی

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها