|
کدخبر: 138203

پرویز پورحسینی به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم پرویز پورحسینی با حضور خانواده و تعداد محدودی از همکارانش به خانه ابدی بدرقه شد.

سینما و تلویزیون پرویز پورحسینی به خاک سپرده شد

صبح یکشنبه، ۹ آذرماه مراسم تشییع این بازیگر قدیمی برگزار و پیکر وی در طبقه فوقانی مزار همسرش (ناهید ارسباران) به خاک سپرده شد.

 برای برگزاری این مراسم که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا امکان حضور افراد بیشتری نبود، فاطمه معتمدآریا (رئیس انجمن بازیگران خانه سینما)، احمد امینی، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، عباس جمشیدی و شهرام گیل‌آبادی (مدیرعامل خانه تئاتر) حضور داشتند.

پرویز پورحسینی پس از حدود دو هفته مقاومت در برابر ویروس کرونا بامداد روز جمعه، هفتم آذر در بیمارستان از دنیا رفت.

این بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون که متولد سال ۱۳۲۰ بود و بازیگری را در دهه ۴۰ با بازی در تله‌تئاترهای زیادی شروع کرد و بعد به بازی در «هزار دستان» علی حاتمی رسید. پورحسینی سال ۵۱ «چشمه» را با آربی آوانسیان تجربه کرد و دهه‌های ۶۰ و ۷۰ سال‌های پرباری برای فعالیت این بازیگر در سینما شدند تا جایی که در نزدیک به ۳۰ فیلم سینمایی نقش‌های مختلفی را با کارگردان‌هایی که هر کدام اسم و رسمی داشتند یا بعدها سری در میان سرها درآوردند ایفا کرد؛ از «کمال‌الملک» علی حاتمی و «مردی که موش شد» احمد بخشی گرفته تا «طلسم» داریوش فرهنگ، «باشو غریبه کوچک» بهرام بیضایی، «رابطه» پوران درخشنده، «بهار در پاییز» مهدی فخیم‌زاده، «ایستگاه» یدالله صمدی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ‌نیا، «کمیته مجازات» علی حاتمی و «مریم مقدس» شهریار بحرانی.

او علاوه بر سینما و تئاتر، در تلویزیون هم آثار ماندگاری را به یادگار گذاشته است.

تشییع-پرویزپورحسینی

منبع: ايسنا

ارسال نظر