|
کدخبر: 93766

تاریخ مصرف «پایتخت» دیگر تمام شده است!

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون با انتقاد از ادامه ساخت سریال «پایتخت» گفت: هرچیزی یک تاریخ مصرف دارد، اکنون تاریخ مصرف «پایتخت» علی رغم برخی ویژگی‌ها و امیتازهای مخاطب پسند به پایان رسیده است.

گسترش‌نیوز: جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به سریال «پایتخت» گفت: سریال «پایتخت» با توجه به موضوع و مقوله مهم ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه به محوریت خانواده، نخستین قسمت آن تولید شد. این سریال تا ۳ فصل نخست با وفاداری به این مقوله تلاش داشت تا ضمن پرداختن به مسائل و مناسبات خانوادگی و ملی به این موارد به خوبی توجه کند و با استفاده از شخصیت‌های ملموس و چاشنی طنز، مخاطب را سمت خود بکشاند.

azin.jpg

او ادامه داد: از فصل ۳ به بعد و با باز شدن پای اسپانسرها به تلویزیون مسائل، نگاه و نگرش این سریال دگرگون شد، به گونه‌ای که از آن پس محوریت سریال به سمت سیاست اسپانسرها و اطاعت سوداگرانه برخی مدیران روبه رو شد. به همین دلیل «پایتخت» از مسیر پیشین خود که راه درستی را طی می‌کرد فاصله گرفت.

این منتقد تصریح کرد: «پایتخت» صرفا به عنوان یک مجموعه حادثه پرداز، ماجراساز همچنان سعی می‌کرد با همان کاراکترهای ارائه شده و تغییراتی در لوکیشن، مخاطب را همراه خود داشته باشد و سعی کند با ایجاد جذابیت‌های کمدی بعضی از شخصیت‌ها را برای مخاطب جذاب کند. این روند نمی‌توانست ادامه پیدا کند چراکه یک مجموعه هنری تصویری چه در سینما و چه در تلویزیون بیش از هرچیز به شخصیت پردازی و داستان خوب و پرداخت مناسب و کارگردانی حرفه‌ای نیاز دارد. این روند تا جایی کشیده شد که فصل ششم آن مورد انتقاد قرار گرفت.

جبار آذین بیان کرد: درواقع فصل ششم این سریال از جهات مختلف دچار مشکلات محتوایی، پرداختی و ساختاری شد. سریال «پایتخت» دیگر پاسخگوی نیاز مخاطب نیست، گرچه عوامل آن مثل مدیران و اسپانسرها تلاش دارند ادامه آن تولید شود اما حقایقِ به اثبات رسیده نشان می‌دهد که «پایتخت» با این شکل و شمایل دیگر نمی‌تواند مخاطب را ارضا کند.

بقیه سریال‌ها از روی دست «پایتخت» تقلب کنند!

این منتقد اظهارکرد: «پایتخت» دیگر ظرفیت ادامه ساخت فصل‌های دیگر را ندارد چون هرچیزی یک تاریخ مصرف دارد و تاریخ مصرف این سریال علی رغم برخی ویژگی‌ها و امتیازهای مخاطب پسند به پایان رسیده است. اگر اصرار بر تولید فصل‌های دیگر باشد، حکایت آب در هاون کوبیدن و هدر دادن بودجه، امکانات و توانایی‌های عوامل و بازیگران آن است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها