|
کدخبر: 327334

حمله تند خبرنگار به رئیس‌جمهور اسبق / ماجرای پیراهن سفید چه بود؟

روز گذشته، محمود احمدی نژاد با پیراهن سفید در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان حاضر شد.

سیاست حمله تند خبرنگار به رئیس‌جمهور اسبق  / ماجرای پیراهن سفید چه بود؟

محمود احمدی نژاد که روز گذشته در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان حاضر شد، پیراهن سفید بر تن داشت و این موضوع حساسیت هایی را براگیخت. 

روز گذشته رنگ سفید لباس محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور اسبق کشور، در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان بحث‌برانگیز شد. در این میان آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صدا و سیما، با ادبیات تندی اعتراض خود به این حرکت احمدی‌نژاد را نشان داد.
 
علی حسینی یکی از وکلای محمود احمدی نژاد با انتشار پستی در توییتر به اعلام بیزاری آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار صداوسیما از رئیس جمهوری پیشین ایران واکنش تندی نشان داد.

در این عکس که علی حسینی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته، وکیل محمود احمدی نژاد در واکنش به توییت آمنه سادات ذبیح پور -که پس از مدتی حذف کرد- ادعایی درباره رفتار خارج از عرف یک خبرنگار در سفر رئیس جمهور پیشین ایران به نیویورک را مطرح کرد.

آمنه-سادات

روز گذشته رنگ سفید لباس محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور اسبق کشور، در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان بحث‌برانگیز شد. در این میان آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صدا و سیما، با ادبیات تندی اعتراض خود به این حرکت احمدی‌نژاد را نشان داد.

آمنه سادات ذبیح پور متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است.

در سال ۸۲، زمانی که ۱۹ سال داشت وارد باشگاه خبرنگاران جوان شد. نام وی با پیوستن به اخبار ۲۰:۳۰ و تهیه ی گزارشات سیاسی بحث برانگیز برای این بخش خبری به بر سر زبان ها افتاد. او در اسفند ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست سردبیری گروه رسانه‌ های فارسی‌ زبان بیگانه صدا و سیما منصوب شد.

در سال ۹۲، در پایان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، طی مراسمی از خبرنگاران حوزه دولت تقدیر به عمل آمد که در آن از ذبیح پور نیز به عنوان برترین و رکوردارترین خبرنگار دوره ی ۸ ساله ی دولت های نهم و دهم تجلیل شد.

در سال ۹۸ یک زندانی سیاسی ذبیح پور را به بازجویی و اخذ اعتراف اجباری از وی متهم کرد.

سپیده قلیان که در جریان اعتراضات سال ۹۷ کارگران هفت تپه بازداشت و در مستندی به نام «طراحی سوخته» اعترافاتش در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شده بود، بعد از آزادی موقت در توییتی اینگونه مدعی شد: «در مراحل تولید مستند “طراحی سوخته”، شخص خانم آمنه سادات ذبیح‌پور، در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت‌ها شکنجهٔ جسمی و روحی، متنی را که از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین، در اختیار ما بگذارد.»

ذبیح پور در پاسخ به ادعای قلیان، ضمن تکذیب دیدار رو در رو با وی تأکید کرد که تنها بازجوی قلیان را در تهران دیده بود.

آبان ماه ۱۴۰۱ وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده چند تن از چهره های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله آمنه سادات ذبیح پور را به اتهام پخش اعتراف اجباری از بازداشت‌ شدگان تحریم کرد. وی ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ نیز به اتهام نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

منبع: نامه نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی که یک کرم متعفن مثل این زنیکه ذبیح پور را به خاطر کاسه لیسی اش، این قدر رو داده باشند تا در این سطح اظهار نظر کند، همین معلوم می کند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها